tiistai 22. lokakuuta 2013

Slippery when cold

Sunnuntaina ajeltiin sitten tämän vuoden viimeinen sprintti. Aamulla lähtiessäni kotoa oli vaivaiset 9 astetta pakkasta... Siinä kohtaa jo hieman mietitytti, että miltäköhän ajaminen tuntuu.
Kisapaikalla ei mitään erikoista, ratakin oli liki muuttumaton. Tällä kertaa käytössä oli "nopein" versio, ilman turhia mikkihiiri osuuksia. Numerolaput kiinni ja menoksi!
1 KIERROS
Varovaisesti lähtö kun vaikuttaa liukkaalle. Ja sitähän se todellakin on! Alamäessä risteykseen tulo menee aivan herran haltuun, lähtee röykystä vähän liitelemään oikeelta vasemmalle mutta jotenkin sen risteykseen taitan ja vältän vielä sisäkurvin tynnyritkin. Samaa liukumista koko loppu kierros, en ole ikinä ajanut näin liukkaalla kelillä! Edes talvella ei tunnu näin liukkaalle. Auto suti kuin hullu joka paikassa, taas vähän ehkä kaipaili lukkoa... Tuloksena luokan 8. sija, 18 lähtijän joukossa.
2 KIERROS
Toisella kierroksella oli oletettavissa pidon parantumista kun liki kaikki 120 autoa olisivat minua ennen jo ajaneet toisenkin kierroksen. Ja näinhän se myös oli, pito oli huomattavasti parempi. Mutta toisaalta rata oli myös kulunut pomppuisemmaksi. Ensimmäistä vaihtoa kakkoselta kolmoselle tehtäessä meneekin ykkönen pesään... PRKL ja kiukulla eteen päin. Taas kakkoselta kolmoselle.... ja ykkönen.. **************. Näiden missien ja ehkä lievän yliyrittämisen johdosta aika ei parantunut ja sijoitus tippuu yhdellä sijalla. 9. sija ei ole huono suoritus, muttei ihan en itse siihen ole tyytyväinen, lähinnä tuon toisen kierroksen mokailun vuoksi.

Hieman vaihdekeppi tuntuu kisan jälkeen erikoiselta, "pehmeeltä". Mitään näkyvää en siitä eilen tarkistellessani löytänyt, mutta täytynee koittaa kiristellä siitä väljyyksiä poies. Alustalla pompittiin kuin kenguru konsanaan, joten täytyy tolpat ainakin irti ottaa. Mutta takajarrut remontoidaan ensiksi. Olen tosin laiska ja jätän sen korjaamon hoidettavaksi. Rummuissa kun on pinnapultit kiinni, niin vaatisi isomman tallin johon auton voisi jättää pukkien päälle työn alle. Muuten tarvitsisi avatessa saada myös kasaankin. Ja siksi toiseksi rumpujarrujen korjaaminen on aivan perseestä...

Mielenkiinnosta vertailin aikojani aikaisempiin vierailuihini Vantaalla. Syksyinä 2008 ja 2009 olen ollut vuokra-autolla ajamassa samassa muodossa olleen radan.
2008 ajoin Nissan Micra KitCarilla ajan 1.26,06
2009 ajoin VW Polo 1.4:lla ajan 1.32,70
2013 ajoin Daihatsu Charadella ajan 1.26,73
Toki autot keskenään täysin erilaisia ja kelitkin erilaiset (esim. 2009 kierrosten välissä rankka ukkosmyrsky), mutta aika mielenkiintoista silti että 2008 elämäni toisessa kisassa olin nopeampi mitä sunnuntaina. Mutta positiivistahan tuo on, jonkin asteista kehitystäkin havaittavissa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti