keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Kunnon talviralli

Oulusta selvitty. Kovalle se otti, 10 tuntia suuntaansa huoltoautossa. Paikalle mentiin perjantaina ja auto saatiin silloin jo huomautuksitta katsastettua. Eikun nukkumaan... Aamulla herätään ja ulos kun kurkistetaan niin 10-15 senttiä uutta lunta. Jaahas nyt ei ole sitten lumesta puutetta...
EK 1:
Erittäin pientä tietä, jota ei kisa-aamuna ollut aurattu. Liukastahan se oli, mutta silti ajo sujuu. Auton takapään käytös muuttui, huomattavasti parempaan suuntaan. Tuloksena 7. nopein suoritus.
EK 2:
Isoa tietä, joka taasen oli aurattu. Melko varman päälle suoritus, 9 tulosliuskalla.
Sitten tauolle, auton lämpömittarin anturi jälleen irronnut. On tainut olla jo niin monta kertaa irti ettei tahdo enään millään pysyä. Täytyy miettiä mitähän vaihtoehtoisia ratkaisuja siihen voisi olla. Johto paikalleen ja lisävalot nokalle, eikun eteenpäin!
EK 3:
Päivän pisin pätkä, yli 17 kilometriä. Pientä, monipuolista tietä. En ymmärrä vieläkään, mutta turpiin tuli ja ronskisti. Olikohan ajo vähän tökkivää kun koitettiin vakiolaatikosta arpoa kummalla vaihteella mutkia ajettaisiin (2 tai 3)? Tiedä sitten, mutta 12 sija.
EK 4:
Tämä oli sitten EK 2 uudestaan, tällä kertaa urilla. Ja muuten melkoiset kiskot sinne olikin muodostunut. En ole ikinä noin selkeissä urissa ajanut. F-cupin urat kun oli ihan toisen tyyppisiä. Uskoa ja luottoa ei tahtonut löytyä, mutta kellotus ihan kohtuullinen. Sama sijoitus mitä ensimmäisellä ajokerrallakin, eli yhdeksäs.
EK 5:
Todella isoa tietä ja hämärä laskeutui sen verta, että laitettiin lisävalot päälle. No ne näytti kyllä aivan minne sattui, vaikka niitä kovin olin säätelevinäni. Ainakin yksi näytti pelkkiin latvoihin... Tiedä sitten mikä iski, mutta rytmiä ajamiseen löytyi ja sitä myötä myös vauhtia. Kello kertoi samaa, peräti luokan 6 sija ja vain reilu 10 sekuntia pätkäpohjista! Se lämmittää mieltä.

Lopputuloksissa sama yhdeksäs sija mitä Peurungassakin, johon pitää olla tyytyväinen. Nyt tehdään jostain välitetty laatikko, todennäköisimmin kasautan irtonaisen välityssarjan lukon kanssa kasaan. Sitten opetellaan ajamaan lukon kanssa ja toivotaan sen kestävän... Tässä ei vaan ole mitään järkeä jos vaihdelaatikko kestää kolme kisaa korkeintaan putkeen. Laturikin koitetaan kesäksi vaihtaa, mutta muilta osin auto jätetään nykyiselleen. Traileria sen sijaan täytynee vähän korjailla. Niin "harvinaista" kun se onkin, mutta valot vähän reistailevat. Täytynee tehdä melkeen kokonaan uusiksi ne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti