torstai 2. lokakuuta 2014

Peikon selätys

Viime lauantaina lähdettiin sitten sitä peikkoa selättämään. Aamusta jo vähän ohjelmaa, kärryjen valojohto oli jäänyt kiinni ja osa valoista palanut koko yön. No onneksi Transitin akku jaksoi startata. Katsastuksesta tuli pari pikku noottia, vöistä oli yksi pujotus unohtunut ja meikäläisen penkki oli hieman irti lattiasta...
Pikkujuttuja, joten eikun matkaan.
EK 1
Ensimmäinen pätkä oli vajaa seitsemän kilometriä, joka menee tunnustellessa. Niitä iskareita kun ei testattu ja tuntuikin sille, että keula luistaa hieman alta pois koko pätkän ajan. Maalissa tulee kyllä karu totuus, hävittiin edelle lähteneelle 20 sekuntia. Ei hyvä, vähän on vauhtia nostettava.
EK 2
Kakkonen oli sitten kymmenkilometrinen ja pikkuhiljaa auto tuntuu sopivan käteen. Tullaan ihan ok, ei mitään erityistä yrittämistä. Katsotaan maalissa, että voitettiin toista ja hävittiin toiselle edelle lähteneelle viisi sekuntia. Ihan ok suoritus ja sitä todella olikin kun loppujen lopuksi oli 2. nopein aika pätkälle! Pikahuollossa kiristetään tolppien yläpäät kun vähän eläneet.
EK 3
Kolmospätkä puolestaan taas seitsemän kilometrin paikkeilla, hieman teknisempää tietä mitä aikaisemmat. Ajo sujuu hyvin, ei ihmeempiä tilanteita. Edelle lähteneille hävitään kymmenyksiä, yksi takana lähtenyt voittaa reilun 4 sekuntia. Hyvin silti.
EK 4
Viimeinen ennen taukoa oli sitten jo yli 13 kilometriä. Vauhdikasta tietä tasaisella suorittamisella, 3. sija, 3,4 sekuntia kärkeen. Tauolla tilanne olikin sitten liki harvinainen. Sija oli tuttu ja turvallinen 4. sija, mutta eroa kärkeen vain 18 sekuntia!
EK 5
Viides pätkä oli sitten pienempää tietä, joka jostain syystä ei minulle oikeen ikinä maistu. Nyt yritystä oli kohtalaisesti, kunnes pätkän puolen välin jälkeen... "Ja tosta heti vasen.... EIKUN OIKEE OIKEE OIKEE OIKEEEEE!" Myöhäistä, lasken suosiolla suoraksi kun tilaa on. Oltiin meidän luokasta ainoa siellä kävijä, joten eroa kärkeen tuli 45 sekuntia.
EK 6
Ennen viimeistä, pitkää 17km, pätkää tilanne olikin sitten aika selvä, eteen ja taakse oli eroa 40 sekuntia. Varmistelemaanhan ei lähdetty, joten pari pikkutilannetta tuli matkaan. Ensimmäinen oli melko hallittu, mutta toinen oli kaikkea muuta. 120km/h vauhdista lähdettiin vähän kirjottelemaan kohti kalliota. Tiellä pysyttiin, mutta aikaahan siinä meni kun puolet vauhdista katosi. 4. sija, 20 sekuntia kärkeen.

Lopputuloksissa jälleen kerran 4. sija, hieman yli minuutin erolla. Sarjatilanteisiin tämä ei juuri vaikuttanut, RSJM sarjassa noustiin vielä yksi sija, eli loppullinen sijoitus 17:s. Rally Trophyssä loppusijoitukseksi jäi 7:s sija. Rehellisesti sanottava, että posiiviset sijoitukset, tavoitteet ainakin kauden alussa oli melko paljon maltillisemmat.
Vielä tekisi mieli yksi kisa ajella. Täytyy auto tarkistaa, että onko jotain mikä sitä estäisi. Rantarallissa ei äkkiseltään mitään sellaista kyllä ilmennyt, toimi erittäin moitteitta koko kisan. Etutolppien vaihto teki suuren muutoksen ja kaikilta osin positiiviseen suuntaan. Rupesi jo tuntumaan taas hauskalle se ajaminen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti