perjantai 19. kesäkuuta 2015

Laturilotto

Nyt kun "varaosaraato" on hävitetty oli tarkoitus siirtyä kasauslinjalle. Nimittäin ruveta vihdoin sitä varakoria työstämään takaisin ajokuntoon. Se ei varsinaisesti edennyt. Jotain pieniä johtojen yhdistelyjä tein moottoriin ja koitin saada autoon jarrut. Kaikki satulat on kyllä kiinni, mutta toisesta takanurkasta puuttui väliadapteri. Niin tässä on tosiaan levyjarrut myös takana, mutta vaatii vähän adapteria että saadaan toimimaan. Löysinkin adapterit, mutta sitten sopivia pultteja adapterin kiinnittämiseen ei ollutkaan...
Totesin sitten, että kai sitä sen laturinkin voisi irroittaa ja näin teinkin. Kaivoin valmiiksi sitten kaikki eri laturit. Täytyy mennä näiden kanssa asiantuntijan pakeille niin luulisi tulevan toimiva ratkaisu. Vasemmainen on alkuperäinen laturi, tosin eri johdotuksella mitä kilpurissa (sopii varakoriin suoraan...). Keskimmäinen sitten on se mikä kilpurista aikoinaan vaihdettiin, periaatteessa ehjä, mutta alapultin holkki on niin väljä että tärisee ja pitää ääntä. Oikealla sitten se mikä nyt oli paikallansa. Mitoiltansa oikealla olevassa on pari milliä isompi hihnapyörä, en jaksa uskoa että se olisi niin paljon vaikuttanut... Jotenkin se ei vain ilmeisesti sopinut tähän sitten kuitenkaan.
Se trailerin kuomu irtosi yllättävän hyvin, kunnes päästiin kahteen takimmaiseen pulttiin. Nämä kun eivät sitten lähteneet aukeamaan millään, toisaalta olivat niin ruosteessa että menivät poikki. Taidampa vaihtaa rosteripultteihin, josko kestäisi paremmin. Toisaalta voisi ehkä laittaa roiskeläpätkin niin saattaisi kertyä vähemmän suolaa ja muuta tavaraa sinne takanurkkiin. Huvittavaa katsella tuota kärryä ilman kuomua, ei ihan aina ymmärrä kuinka iso se oikeesti onkaan (4,5m lavapituus). Kätevä työtaso siitä myös tuli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti