keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Todellinen syy

Sitä tuli kilpailuun ilmoittauduttua, joten pakkohan sitä oli käydä koittamassa, että kaikki on kunnossa. Maantiellä lenkkiä ajellessani kävi hyvin äkkiä selväksi, että kaikki ei ole kunnossa. Oireet täysin samat mitä Oripäässäkin... mikä perkele siellä nyt on.
Noh ainoa mitä olin vielä suunnitellut oli vaihtaa akun maajohto sekä itse akku. Joten eikun irroittelemaan akkua ja maajohtoa. Siinä johtoa irroittaessa huomasin sen olevan korissa kiinni toisen maadoitusjohdon kanssa ja sen toinen pää menee vaihdelaatikon päälle. Koitin pulttia laatikon päällä... HETKINEN... tämähän on käytännössä irti! Ei voi olla totta, näin onneton vika aiheutti koko Oripään härdellin??? Taas yksi pultti lisää johon näemmä täytyy laittaa ruuvilukitetta...
Kävin kuitenkin ostamassa sen uuden akun ja maajohdon, niiden vaihtamisesta kun ei mitään haittaakaan ole. Tämän jälkeen uudestaan testilenkille ja volá, murheet kadonneet ja lämmöt pysyy siellä missä pitäisikin. Käynnistyikin se auto taas ihan eri tavalla...
Näin kolme päivää ennen kisaa on hyvä selvittää vika, mitä on ollut vasta kolme kuukautta aikaa selvittää... Vanha viisaus, kaikki rallitouhuissa jää viime tippaan, piti jälleen paikkansa. Sunnuntaina sitä pitäisi taas sprinttiä koittaa. Edellisestä sprintistä onkin jo vierähtänyt liki kaksi vuotta... Tosin nyt pääasiallisena tarkoituksena on testata kaiken toimivuus ja muuttuiko se takapään käytös yhtään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti