perjantai 20. lokakuuta 2017

Kisan jälkeen

Tässä on tullut katseltua videoita kisasuorituksista, niin omista kuin muistakin. Kyllähän se vähäinen ajaminen näkyy. Mutkissa näemmä näillä pitäisi ajaa huomattavasti kovempaa mitä nyt oli uskoa. Toisaalta se on vähän niinkuin sitä mitä toivoisinkin, eli paluuta Skoda aikaan...

Tänään kävin purkamassa huoltolaatikot ja tekemässä myös silmämääräisen läpikäynnin autolle. Eipä sieltä mitään kovin erikoista tullut vastaan, kunnes avasin tuon takapyörän. Muistaakseni tuossa katalysaattorin lambda-paikassa oli kyllä tulppa ennen kilpailua... Tai ainakin olisi pitänyt olla. Onneksi on liki viimeinen osa putkistossa, mutta silti tuolla jokin vaikutus lienee. Ainakin voisi paukkua vähän vähemmän...
Tosin on siihen paukkumiseen toinenkin mahdollinen syy, auton bensatankkihan on täynnä vanhaa 95E sekoitettuna tuoreeseen 98E:hen. Ei ihan optimaalisinta.

Autoakin käytin ja hetken lämpiämisen jälkeen näkyi vilahdus. Perkeleen hiiret rupeavat taas kerran näemmä valtaamaan autotallia. Noh onneksi tällä kertaa näytti sille, että pakoputken päällä oleskeltiin lämmön vuoksi... Ja niin tulipahan testattua missä kohdin se rajotin on. 6500 on se maaginen luku. Tulin tietämättäni käyneeni kyllä rajottimella tuolla kisassa, onkin nimittäin aika eri tuntuinen rajotin mitä Daihatsussa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti