perjantai 25. lokakuuta 2019

Vaihtoehtojen paljous

Mitäs sitä kesälomalla muutakaan kuin autoja purkaisi... Tulee vähän jopa jo ongelmia siitä, että ei tiedä mitä milloinkin tekisi. Tänäänkin päädyin aluksi purkamaan elintenluovuttajaa, moottorin siitä jo aiemmin tiputin (kirjaimellisesti...). Sisustan purku on ihan yhtä helppoa mitä kilpuriakin rakentaessa, käytännössä etupenkkeihin asti jo sisusta purettuna.
Sitten ajattelin, että vaihtelu virkistää ja siirryin kilpurin kimppuun. Ajatuksena oli vaihtaa raidetangot kun tuli uudetkin haettua. En tiedä mikähän aivopieru minulla on niiden suhteen käynyt. Pelkkä raidetangon päähän sieltä on rikki mennyt. Toki osuman voimakkuuden vuoksi lienee kyllä ihan viisasta vaihtaa itse tangotkin. Tämä jää tällä kertaa yritykseksi kun en millään keksi miten raidetangon saa aukeamaan, pyörittäminen kun pyörittää sitä pallonivelessään vain. Vaan ystävämme Haynes kertoo tähän syyn, vaatii erikoistyökalun. Eli maanantaina marmoritiskille...
Lopuksi päädyn taiteilemaan sisustasta kypäräpuhelin järjestelmän poies. Täytyy kyllä tästä viisastuneena vähän erilailla jatkossa laittaa sen johdot menemään, melkoista taiteilua siellä kattopellin ja kaaren välistä niiden kanssa.

Niin tuli sitä ensimmäiset uudet peltiosatkin haettua, uusi helma ja uusi turvapuskuri. Äkkiseltään näyttäisivät olevan ihan hyvin mitoissaankin.

1 kommentti:

  1. Meillä on myös kilpuri, ja siihen pitäisi tuo raidetangon pää vaihtaa. En tiedä, onkohan se kuinkakin yleistä tämmöisissä kilpa-autoissa? Hyvä homma, jos mitat olivat oikeat peltiosissa! Onnistuiko asennus hyvin?

    VastaaPoista