keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Ihanan suorassa

Ei tosiaan aivan bolt-on ollut kotelo, mutta pikkuisen viilailemalla nuo tuohon mahtumaan sain ja perinteiseen tyyliin "erittäin suoraan". Mutta aivan sama, kelpaa mulle ja se on pääasia.
Pikkuisen sovittelin keulalle ja se sopii yllättävänkin hyvin nokalle, ei juurikaan valahda jäähdytyssäleikön eteen. Ja täten koitankin kiinnittää kotelon pelkästään pulteilla, sillä kotelon alareuna osuu juuri sopivasti tuohon konepellin taitokseen.
Johdotuksiakin jo vähän suunnittelin, ainoan läpiviennin paloseinästä kabiiniin löysin kuljettajan puolen nurkasta, joten tuodaan johdot sieltä sitten konehuoneen puolelle. Täten laitan todennäköisesti sulakkeet konehuoneen puolelle, kun niille on kunnollinen kotelo kyllä olemassa. Ja niin tulin koittaneeksi sitä johtonippuakin jonka löysin ja kuten arvelinkin, ne oli kytketty auton omien pitkien valojen taakse. Sitä ratkaisua en tule käyttämään, mutta autossa onkin aikaisemmin tainut olla vain kaksi pientä sumuvaloa lisävaloina. Eiköhän nuo neljä 100W lamppua valaise aivan tarpeeks...
Pyöränkulmatkin tuli säädetyksi ja autoa testattua siviililiikenteessä. Hyvin pysyi konepelti paikallansa joten voi olla sen tiimoilta rauhassa. Melko vaivatonta oli myös kippikärryn käyttäminen, joten siltäkin osin kaikki kunnossa. Vinssin kun siihen vielä jollain virityksellä saisi tehtyä, ihan vaan kaiken varalta... Tapaninpäivänä olisi tarkoitus ajella ensimmäiset talvitestit ja niitä varten kaikki lienee valmista. Valoisaan aikaan kun ajattelin ajella, ajelee sitten myöhemmin noita lisävalotestejä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti