Lauantaina oli Rally Trophyn päätösosakilpailu johon päätin lähteä "kiusaamaan" sarjaa kiertäneitä. Aamussa ei mitään erikoista, joten odottavin mielin pätkille.
EK 1:
Tämä oli osittain ajettu viime vuonna, jolloin olin siellä katsomassa. Alkuosa oli tuntematonta, mutta sujuu ihan mukiin menevästi. Loppuosasta en kuitenkaan kauheasti muistanut, mutta siinä varmanpäälle ajellessa sujuu sekin. Keskivertosuoritus ja sitä vastaava aika tulostaululle.
EK 2:
Tämäkin näytti kartalla tutulta ja olinkin joskus muinoin ollut alkupäässä katsomassa. Ehkä hiven kovempaa tullaan mitä ensimmäisellä, mutta sitten viimeiseen risteykseen osuu jonkin asteinen aivopieru. Tajuan risteyksen tulevan äkkiä vastaan joten nykäisen kässäristä... jaanii eihän se toimi... jarrut pohjassa suoraksi. Ja eikun pakkia ja menoks. 5-10 sekuntia siinä varmaan hävitään, mutta aika silti suhteessa parempi mitä ykkösellä!
EK 3:
Lyhyt pätkä, ehkä varoen tai jotain koska aika on säälittävä. Hieman tulee myös öljynkatkua...
EK 4:
Kartturi valittelee hieman voivansa pahoin ja tämä vaikuttaa ajamiseen väkisin. Mennään mummoa kirkkoon oikeen urakalla... Kartturi on valkoinen maalissa. Aika on suoritusta vastaava. Öljynkatku senkun vahvistuu...
TAUKO
Öljynkatkuun löydetään syy, öljyt on vähän vähissä. Joten öljyä lisää ja etiäpäin!
EK 5:
Lyhkäinen pätkä, ensimmäinen ykkösellä ajettava kurvi meinaa jo yllättää. Vaihtelevaa tietä ja monta risteystä. Tulee omasta mielestä hyvin, kello kertoo jotain muuta. Hävittiinköhän lukon puutteella? Tuntui "lyövän tyhjää" kun oli melko paljon myös irtosoraa.
EK 6:
Päivän toinen pitkä pätkä, isäni joka oli huollossa, muisteli että olisi suoraa tietä. Alkupää on vaihtelevaa tietä, mutta viimeiset kilometrit tullaan suoraa. Vähän matkaa tullaan asvalttiakin vitosen kyydillä, melko jännittävän tuntuista. Varon liikaa tai sitten takaraivossa kummittelee kartturin olotila. Aika ei mikään erityisen hyvä.
EK 7:
Perinteinen Aijalan pätkä, kaksi vuotta sitten tämä ajeltiin toiseen suuntaan. Luulen muistavani pätkän kohtuullisesti, joten päätän yrittää. Yritystä kyllä on ja joitain kohtia oikeasti taidan muistaa. Ehdottomasti päivän parasta antia, mutta mikä tärkeintä KAIKKI PÄTKÄT MAALIIN!!!
Meinaa tosin käydä viimeisellä siirtymällä vanhan aikaisesti, tajutaan loppupuolella siirtymää, että tulee muuten kiire. Jäihän meille minuutti aikaa... Lopputuloksena luokan 8.sija mikä on ihan tyydyttävä.
Vaan mitäs sitten tehdään, auto jäi täysin ehjäksi ja lämpöjen kanssa ei nyt ollut mitään murhetta. Ajaisiko sitä vielä sprintin vaiko jättäiskö kauden tähän... Ja jos jättäisi kauden tähän, niin rupeisiko sitä jotain kehittämään autoon. Moottorinohjauksen taidan nyt jättää nykyiselleen, kun ei murheita esiintynyt. Joten katse voisi kääntyä alustaan... nimittäin ihmeteltiin ekalla siirtymällä kun tiettyyn suuntaan kääntyessä kuuluu erikoista ääntä... Takarengas tuntui vähän ottavan jo kiinni takakaariin. Ja kuvissakin näyttäisi sille että takapää menee matalammalla mitä ennen. Noh, tätä voi nyt jäädä miettimään...
Pitäisikö ensi kaudelle miettiä kartturin vaihtoa, kun ei taida olla ensimmäinen kerta kun tätä pahoinvointia esiintyy ja ikäväähän se on jos sen takia pitää laittaa safety mode ajamiseen!
VastaaPoistaEikö nykyään ole maali aina ennakkovapaa?! Näin ainakin muistelisin...
Rupee kyllä pikku hiljaa haiskahtamaan siltä,että kartturilla on väärä laji jos melkee joka kisassa rupee hissi toimimaan.valitettavaa varmastikkin hänelle kun ei sille mitään itse voi ja harrastunhan on mitä mainioin.
VastaaPoistaPs.Sitä myös itse ihmettelin kilpailussa kun ei aikakortissa lukenut että, maali ennakko vapaa. tässä rallissa se ainakin oli. Tiedä sitä sitten miksi näin...
Korjataan: siis EI ollut ennakko vapaa ja aika monelle tuntui kiire tulevan maalilavalle. mitä asiasta kilpailu paikalla kuulin.
VastaaPoistaKyllä se maali ennakkovapaa oli, mutta tosiaan meinattiin myöhästyä maalista.
VastaaPoistaKartturin tilanne on hankala, Skoda aikana ei mitään ongelmia ollut, mutta heti auton vaihdon jälkeen tuli ongelmia. Eikä nyt ilmeisesti auta edes pahoinvointilääkkeet...
Täytyy nyt harkita muutenkin, että mitä ensi vuonna tehdään.
Se on se kasvanut vauhti yhdistettynä auton väriin ;-D Erikoista tosiaan, että aiemmin ei ollut mitään ongelmia ja jos nyt ei sitten toimi homma edes lääkkeillä...
PoistaNyt on taas pitkä rospuutto aikaa miettiä mitä ensi kaudella!
Onnittelut maaliinpääsystä! Toivottavasti saadaan seurata edesottamuksia myös ensikaudella niin penkalta kuin täällä blogissakin!
VastaaPoistaaivan.siis maali ennakko vapaa, mutta siirtymä aika tiukka...ja siitähän jollekkin jopa sitte kilpailusta sulkemista sattui...
VastaaPoistaMenee ehkä nyt hiukan off topic ja chattailyn puolelle, mutta jos tällä kilpailusta sulkemisella / hylkäyksellä tarkoitetaan paria joka ajaa valkoisella autolla niin he teki kyllä todella pitkää remonttia seiskan maalissa joten se nyt olikin jo odotettavissa että ei kerkeä millään. Jos siinä nyt olisi aivan tolkuttoman löysä aikataulu, niin koko kilpailu venytettäisiin loppujen muodollisuuksien osslta ihan kohtuuttomiin.
VastaaPoistaKuule, laput sisälle --> N3M Power Rally, Tammisaari 09.11.2013
VastaaPoistaSe ralli jää valitettavasti väliin joka muodossa, enkä muutenkaan tykkää niin paljoa lisävaloilla ajamisesta
Poista