sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Erään aikakauden loppu

Pimeää ja mustaa, sitä piisaa. Motivaatio auton laittoon on myös aika hukassa taas, aamulla kun töihin lähdet pimeässä ja palaat pimeässä niin kauheesti ei innosta mennä vielä pimeään tekemään autoa. Toki eihän siinä nyt paljoa "pakollista" laittoa ole, lähinnä ensi vuoden sääntömuutokset eli käytännössä sen toisen sammuttimen asennus. Siinä onkin sinänsä pohtimista, takakonttiin sen jonnekkin tulen soveltamaan. Käsijarru kun tuli kuntoon korjaamolla. Tallilla kävin sen verta kääntymässä, että huomasin osan kartturin vöistä jälleen keränneen jostain hometta itseensä. Saa taas koittaa mäntysuovalla ja vedellä niitä hinkata puhtaaksi. Ilmeisesti tarttis käyttää näin syksyllä kosteudenpoistajaa autossa. Skoda kun tais olla niin "väljä", että ilma kiersi aina tarpeeksi...

Mutta eräs aikakausi loppui, minulla ei ole enään yhtään Skodaa. Kyllä, minulla oli tosiaan vielä vuosi kilpurin myynnin jälkeen näitä kolme kappaletta.  Kaksi pääsi hyötykäyttöön rallitalleihin ja yhden kohtalona on päätyä kierrätykseen. Pitäisköhän sitä nyt hakea yksi Daihatsu tilalle kun on niin "autiota"...

4 kommenttia:

  1. Jos toinen sammutin laitetaan takakonttiin, niin miten tulkitaan seuraava sääntökirjassa olevaa kohtaa; "Sammuttimen (sammuttimien) tulee olla helposti molempien ohjaajien käytettävissä."??

    Onko tämäkin joku tulkinnanvarainen asia vai voiko olla sitten mahdollinen syy hylkyyn?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kysyinkin asiaa etukäteen tekniikan lajipäälliköltä jolta sain vastaukseksi: "Sinänsä paikkaa ei ole määritelty tarkemmin. Toki mikään ei kielläkään toisen sammuttimen laittamista konttiin, kunhan se on helposti saatavilla."
      Tosin lajipäällikökin myönsi, että asiasta tullaan keskustelemaan varmasti alkukauden ralleissa...

      Poista
  2. Varmasti näistä toisen sammuttimen asennuspaikoista tullaan käymään keskustelua ja varmasti kirpeitä sellaisia kun joukkoon on varmasti eksynyt katsastus ihmisiä joille sääntökirja on kaikki kaikessa ja juuri niin kuin siihen on kirjoitettu. Toki tavaratilaan se olisi tilan puolesta kaikkein helpoin laittaa! Sitten jos haluaa päästä vähemmällä vänkäämisellä ja viisastelulla niin tarvii varmaan kattoa paikkaa kuskin jalkatilasta.
    Sama homma on ollut näiden vyöleikkurien sijoituksien kanssa ja joka kisassa ollaan vähän eri mieltä missä ne saa ja kuuluu olla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tätä kuskin jalkatilaa sanoi lajipäällikkökin itse käyttäneensä. Harmi kun Taikaratsussa menee jarru- ja bensalinjat suoraan siinä lattian alla... Ja sen lisäksi penkkini on niin lattiassa, että todennäköisesti osuisi sammutin jalkoihin ajaessa.

      Poista