Siinä se nyt on, se toinen oviputki mitä ei pitänyt nyt hetkeen vielä tulla. Yllättävän äkkiä se sitten tuli...
Kartturinihan oli meillä käydessä jo soittanut kaverille, joka lupasi näitä kaarimuutoksia tulla tekemään. Sen jälkeen sovittiin vain ajankohta ja auto kärrylle. Kartturilla kun on talli jossa on hieman enemmän tilaa ja myöskin autonosturi käytettävissä. Joten perjantaina saavuin hieman ennen ilta yhdeksää tallille, siitä sitten iltakahteen asti purkutöitä ja nukkumaan. Lauantai olikin sitten tehopäivä, puolelta päivin aloiteltiin ja jälleen yöllä kahteen asti. Sunnuntaina vielä vähän viimeistylyä. Niin vaan siirtyi minun ja kartturin penkit keskemmäs hieman, jotta mahtui tuo oviputkikin paikallensa. Ja se saatiin jopa mahtumaan ilman ovipahvimuutosta. Kulmatuet lyhennettiin, jotta saatiin myös ylöspäin enemmän tilaa.
Siinä samassa tehtiin myös varapyörälle kiinnitys systeemi. On kyllä tyylikäs... Testattiin myös, että tuo alkuperäinen tunkki riittää nostamiseen ja se sopii hyvin myös alkuperäiselle paikalleen. Sen lisäksi olin ottanut mukaani vaihdevivuston, jotta voitaisiin vähän tarkistella miksi se tuntuu "veltolle". No syy selvisi melko äkkiä nosturilla. Ensinnäkin, vivuston tukitangosta oli kadonnut toinen laatikon pään kiinnityspultti. Mutta suurempi vika oli kuitenkin toisessa päässä. Sillä liitos jossa pystykeppi muuttaa liikkeen vaakatangolle oli melkoisen väljä. Pari senttiä klappia, eihä se oo paljon mittää... Onneksi oli toinen vivustopaketti mukana, jossa ei klappia ollut. Eikun paikallensa ja sitten kokeilemaan. Ai nää pykälät voi tuntua ihan koloiltakin... Mahtaiskohan laatikon toimintakin olla hieman sulavampaa nyt kun ne pykälät menee varmasti kunnolla paikallensa.
Kaikenlaista pientä laittoa vielä on ennen sarja-avausta. Lisävalojen säätöä, sisustan viimeistelyä + perus tarkistukset ennen kisaa yms yms. Vielä on pari viikkoa aikaa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti