Eilinen oli purkupäivä. Aloitin ottamalla kilpurista irti sen moottorinkin korvakkeen, kyllä se vaan on järkevämpää teettää kaikki kerralla (ja yhdet ylimääräisetkin...). Sitten kaivelin samalla myös tarvittavat rattaat laatikon korjausta varten.
Varakilpuria aloin purkamaan, puskuri, lampun "korvikkeet" ja etulokarit purin pois. Helpompi rakentaa mitä vähemmän on osia paikallaan. Samalla otin siellä olleen konehuoneen päävirtakatkasijan, josko sen sovittaisi oikeaan kilpuriin kun siihen tarvittaisiin se ensi vuodeksi...
Siirryin sitten vielä sen varaosa-autonkin kimppuun. Tiesin että helpommalla pääsen kun aloitan valoista irroittamisen ja näinhän se olikin. Sitten lähdin irroittamaan puskurin pultteja. Yhdeksännen pultin jälkeen meinasi epätoivo iskeä, missä perkeleessä niitä vieläkin on... Noh puskurista löytyi keskeältä kaksi aukkoa, kas nämä varmaankin vielä. Järjellistä muuten, että nämä kaksi olivat eri kokoiset mitä kaikki muut pultit... Mutta ei niin ei. Sitten löysin vielä alapuolelta keskeltä kahdet pultit, joita varten puskuriin on tehty oikein pienet sievät kolot, että saa ne irroitettua. Ja sittenhän se lähtikin jo irti. Olikohan tuo 13 pulttia vähän ylimitoitettua...? Osa niistä toki oli samalla turvapuskurin pultteja, huomasin nimittäin että lähti sen kanssa nyt irti. Sen jälkeen pääsinkin ihmettelemään jälleen yhtä Daihatsun insinöörin ratkaisua. Pohjoismaita varten Daihatsuihin on laitettu valojen pesureita tiettyihin malliversioihin. Perhana sinne tarttis varmaan saada nestettäkin... Ratkaisu: Tehdään sille OMA SÄILIÖ, joka on kiinnitetty jäähdyttimen kylkeen. Ja koska on suoraan pakosarjan edessä, niin päällystetään tuo toinen puoli styroksilla. Se ois ollu varmaan liian helppoa haaroittaa letku lasinpesurilta... Sähköjen osalta en edes halua ruveta arvailemaan miten se on toteutettu.
Seuraavalla kerralla voisi lähteä arpomaan, että monellako miljoonalla nuo lokarit on alun perin kiinni...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti