Sain huoltomiehen tallille kaveriksi kun ihan vaan nopasasti käydään korjaamassa hieman varastohyllyjä ja siinä samalla tarkistetaan muutamat pikkujutut kilpurista katsastusta varten.
No hyllyt saatiin kohtuu nopeasti korjailtua, joten eikun auto käyntiin ja tarkistamaan, että toimiihan kaikki valot.
Vikalistaahan siitä tuli, toinen etuvilkku pimentynyt (rele kyllä vetää nopeutettuna) ja toisella puolen ei pitkien polttimo herännyt. Koitetaampas tuo pissapoikakin vielä... missäs välissä tämä on pimentynyt???
Ihmetellään siinä kun ei lammikkoakaan tunnu tulevan ja vesi tulee kyllä suuttimille, mutta valuu siitä pois. Hetken päästä lammikko ilmestyy hanttarin oven alle...
Ei kai siinä sitten, pyörä irti jotta näkisi jotain vähän. Eihän se juuri näkyvyyttä tuo, joten roiskeläppä ja sisälokari irti. Ja sieltähän sitten paljastuu kuvan tilanne.
Kohtalainen shokki ja pelästys samanaikaisesti. Tuo keltainen liki poikki ollut johto kun on päävirtakytkimen johto ja jos se menisi poikki, loppuisi autosta virrat kertalaakista. Punaiset jo poikkimennet olivat lisävalojen johdot. Ihan kovin kauaa ei tarvinnut selvittää, että mitähän on tapahtunut. Vein johdot läpi korissa olleesta reiästä ajatellen etteivät ne siinä liikkuisi. Väärin ajateltu.
Jokainen konepellin nosto ja lasku on hinkannut johtoja ja kun reiän reuna ei aivan tylsäkään ollut...
Täten kaikki konepellille menneet johdot oli purettava, kuten myös pissapojan letku joka myöskin oli samaan reikään itsensä rikkonut. Nyt voi vain ihmetellä, miten ei ole syntynyt oikosulkua, näissä johdoissa on kuitenkin virtaakin kulkenut! Vaikka lisätyötä tulikin nyt jonkin verran, niin tuurilla taidettiin selvitä...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti