lauantai 21. maaliskuuta 2020

Nyt se on tyhjä

Vähän yksitoikkoista tämä mitä tehty. Kun kerran vielä se kampiakeseli oli moottorissa kiinni, piti se saada irtoamaan. Paljastui, että ensimmäisellä vilkaisulla lohkoon kiinteästi kuuluvat laipat molemmissa päissä olivatkin irroitettavat ja niiden kanssa kampiakselinkin sai pois. Sitten vielä suodattimen jalka, lohkolämmitin ja muutama muu pikkunippeli irti ja vihdoin on jälellä pelkkä lohko.

Alkuperäisestä olettamuksesta poiketen lohko onkin täysin ehjä. Loppujen lopuksi tästä moottorista päätyy roskikseen se yksi mäntä sekä koko kansi. Muuten jätän nyt kaikki osat talteen, onko niillä sitten ikinä mitään käyttöä/tarvetta on täysin eri asia... Vertaileminen kun muuttui kertaheitolla hankalammaksi, Peugeotin muuttaessaan tietopalvelunsa maksumuurin taakse.

Johtosarjaakin on tuossa arki-iltaisin aina vähän tullut näperreltyä. Käsittelyssä on nyt "pääjohtosarja", siihen tarvitsi vaihtaa moottoritilan "pääkeskus" jonka yhteydessä on myös sulakerasia. Nämä on jo vaihdettu, nyt pitää vielä muutama liitin ja johto korjata ehjäksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti