Viikko on taas takana. Penkki saapui heti maanantaina, joten nyt kaikki auton valmiiksi saattamiseen tarvittavat osat olisi kasassa.
Perjantaina tehtiin valmistelevia toimenpiteitä jälleen jakopään tutkimiseen, aavistuksena siellä olevan edelleen jotain pielessä. Siinä sivussa tuli rakennettua polttoainelinjojen suojat ja kartturin jalkatuki sammuttimen kanssa paikalleen.
Lauantaina sitten apukäsiparin kanssa tutkimaan jakopäätä. Aavistus osoittautui oikeasti, alapään ajoitus oli pielessä yläpäähän nähden. Merkit kohdilleen ja starttaus. Ja kas, ääni muuttui merkittävästi ja nyt ottaa kierroksiakin. Pientä savutusta tosin tulee edelleen, pakosarjan tietämiltä.
Tänään asennettiin sitten penkit ja vyöt paikalleen. Samalla myös pieni kiristys lambda anturiin kun siitä vaikutti savutus pääosin tulemaan. Kun kaikki paikallaan ja laitetaan toinen sammutinkin valmiiksi niin on aika pitkään odotetulle hetkelle. Koeajolle. Liikkeelle lähtö vähän tökkii, kytkin tarraakin aivan heti kiinni, joten vaihteet eivät tahdo mennä päälle.
Mutta kyllähän se auto liikkuu ja äkkiseltään suurin osa toimii. Nopeusmittari ei jostain syystä toimi ja kun auton takaisin talliin laitan niin savutuskin on edelleen läsnä. Savutukseen voi toki olla monta syytä, esimerkiksi öljyä on varmasti ties missä väärissä väleissä. Yhtälailla pakosarjassa voi olla jokin halkeama mitä en vaan tarkastaessani huomannut. Täten uusi pakosarjan tiiviste tilaukseen ja kun se saapuu vaihdetaan pakosarja toiseen, sellainen kun on irtona valmiina tallissa. Jos tuo ei auta, sitten lienee syytä huolestua...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti