Onse kumma kuinka näihin rallireissuihin mahtuu tapahtumia...
Aamupäivä sentään sujui mallikkaasti, katsastuksessa käytiin hyvässä hengessä pari kehityskohdetta läpi ja eikun lähtöön.
EK 1
Tämä pätkä oli joten kuten tuttu, 2009 ollut siellä katselemassa. Tosin alkuosahan oli eri lailla ja siellä tulikin heti 2. kurvi melko railakkaasti tauluun... Oman jännityksen alussa aiheutti myös vastaan pyöräillyt polkupyöräilijä!!! Onneksi tuli suoralla tiellä... Liippejä tulee useampikin, vaikka kovin koitin ajella varman päälle. Tulos ihan ok.
EK 2
Lähtöjonossa huomataan, että ompi toisen puolen sokka auki konepellistä... Onneksi lähtövirkailijat laittavat sen ystävällisesti kiinni. Niiden kanssa oli jo Keravalla havaittavissa pientä aukeamista, kiristin niitä tähän kisaan hieman, mutta vaikutukset taisivat jäädä laihaksi. Ajo menee erittäin varman päälle, ei juuri mitään ylimääräistä. Tulos samaa tasoa mitä ensimmäisellä.
EK 3
Ennen pätkää käyn koittamassa niitä sokkia ja totean toisen puolen löystyneen melkeen auki. Sormin se kireälle ja kabiiniin ihmettelemään syttynyttä punaista huutomerkkiä... se o varmaa öljyn varoitus, kun ollaan näin mäessä. Valo sammuukin tasaisella joten surutta lähtöön. Jonossa muistetaan, että täällähän oli se lisähuomio... josta ei saatu lappua, mut onneks kartturi otti siitä kuvan puhelimeensa. Niin se puhelin ei nyt ole saatavilla... voi perkele, mitähä siinä oli.. joku kasa oli taustalta kadonnu, nypyltä vasen, eikös? Joo.
Lähdetään pätkälle, ensimmäinen huomio meiltä menee täysin ohi. Huomataan se sitten kun oltiin ilmassa... Seuraava huomio olikin sitten tämä lisähuomio... nypyltä oikea. Nooh vauhti on varovaista, kun se pirun punainen huutomerkki vilkkuu vähän väliä... Jossain 9km kilometrin kohdilla pätkä saa aivan uuden käänteen, ne pirun sokat aukeavat molemmat ja konepelti lävähtää suoraan lasille... "Onneksi" lasiin osuu vain kartturin puolen pissapojan suutin, joten lasi jää minun puolelta täysin ehjäksi. Lasin alareunasta on jonkin näköinen näkyvyys ulkomaailmaan, joten pikaisena päätöksenä päätän ajaa loput 5km tällä tavalla... Tiedä sitten kuinka fiksua se oli, mutta tulipahan tehtyä. Samalla se pirun punainen huutomerkki rupeaa palamaan koko ajan...
Sitten ohjelmassa oli onneksi huoltotauko, jossa tehdään vähän patenttiviritelmiä konepellin lukitsemiseksi ja selvitetään se mystinen punainen huutomerkki. Eihän se mikään öljyyn liittyvä ole, vaan jarrunesteen varoitusvalo. Ai tässä on niinkin hienoja varoitusvaloja... Jarrunestettä säiliöön lisää ja kaikki kunnossa. Eikun etiäpäin!
EK 4
Mukavan vaihtelevaa tietä, ei mitään erikoista. Ajokin sujuu omasta mielestä erittäin hyvin ja kello on samaa mieltä.
EK 5
Sitten olikin vuorossa melkoinen vuoristorata, erittäin hyvä sellainen vaikka loppuosuus olikin melkoisen suora. Ajo on ehkä hieman varovaista, silti "hiekkalaatikolle" tulee pikku tilanne. Aikakin on silti kohtuullinen.
Pätkän loppupuolella rupean tosin ihmettelemään kun kartturi on mennyt täysin mykäksi. Maaliin kun tullaan niin vilkaisen kartturia ja kysäisen että onko paha olo? Saan hetken päästä heikon vastauksen, "on". Maali AT:lla paha olo konkretisoituu oksennuksen muodossa... Siirtymällä kaikki ikkunat auki ja kerran pysähdytäänkin. Kun saavutaan kutosen sulkupuomille totean, että ihan turha meidän on jatkaa kun ei olo kerta parane. Keskeytysilmoitus kehiin ja hetken huilailun jälkeen kohti kotia.
Eihän toki se kotimatkakaan ihan murheita suju... Pysähdytään syömään ja sinne kääntyessä ihmetellään että kuuluipa ihme ääni. Hetkinen, eihän täältä löydy enää ykköstä, eikä kakkosta laatikosta.... eikä muuten vitosta ja pakkiakaan. Kolmonen ja nelonen löytyy kyllä. Ihme ja kumma kyllä, mutta tuommoinen 2.0 Transitti jaksoi lähteä paikaltansa sen kolmosen kanssa täydessä lastissa, joten kotiin sentäs selvittiin. Mutta taasen saa huoltoa varailla...
Kausi on nyt 99% todennäköisyydellä paketissa, joten huilaillaan ja korjataan sen jälkeen kalustot taas iskuun. Vieläkään en ole aivan varmaksi päättänyt, että mitähän sitä ens vuonna ajelis, ootellaan vielä säännöt sarjoihin ja katsellaan sitten tarkemmin...
PS. Tästä sais joku hyvän aloituspaketin itsellensä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti