Kävin oikomassa konepeltiä tänään. Sujui yllättävän hyvin... ainakin periaatetessa. Laitoin pultin tuohon vääntyneeseen reikään ja vasaran kanssa varovasti naputtelin/vedin sitä takaisin suoraksi. Pelti oli pehmeää joten hyvinhän se tulikin... ainoa pikku ongelma oli se että ihmettelin pultin liikkuvan eteen-taakse suunnassa... Kyllä, minä sain konepeltiin hitsatun mutterin hitsaukset pettämään ja täten siellä ei olisi mitään vastassa... Great. Nooh siirryin viereisen pultin jämien kimppuun. Pitkähkön poraussession päätteeksi totesin, että minähän voisin koittaa noita hienoja vastakierretappeja, josko niillä tulisi ne jämät poies. Muuten hyvä, mutta tajusin vasta hetken päästä, että näitä tappeja ei ollu ehkä porakoneelle suunniteltu, vaan sille pienelle varrelle joka löytyi kun kaiveli laatikkoa... Kun onneksi sain tapin vielä irti niin totesin, että ainoa vaihtoehto on tehdä sinne uudet kierteet. Onneksi näitäkin tappeja minulla sattui juuri tuon kokoisia olemaan, joten eikun tuumasta toimeen. Hidasta ees taas nytkyttämistähän se on, mutta loppujen lopuksi tuloksena on ehjä kierre... tosin kun peltiä paikallensa laitoin voidaan todeta minun tehneeni kierteen vinoon...
Ennen paikalle laittoa porasin vanhat sokat irti pellistä, ihmeellisen pehmeää tavaraa ne tosiaan on ollut. Sai nimittäin käsin väännettyä aivan solmuun. Pelti istui takaisin kiinnikkeisiin ja sain käsin laitettua siihen yhteenkin nurkkaan mutterin taakse. Vaan kun pellin laitoin alas, tuli pieni ihmetys. Se ottaa nyt takareunastaan kiinni tuulilasin edessä oleviin muoviritilöihin. Eli tuo pelti on kyllä hieman enemmänkin kiero... Pikkasen sain sitä vetämällä oikaisuta, että istuisi paremmin. Taidan kumminkin olla näin, teoriassahan se on parempi että panttaa vähän ylös päin, niin ei pääse nuo sokat liikkumaan. Tosin uudet sokat oli kyllä niin jäykkää tavaraa, että tuskin ihan äkkiä näin voisi edes käydä. Vielä en ole lopullisesti päättänyt, että käännänkö toisin päin ne.
Tilasin myös lisävalot kotelon kera ja sarjan vanteita ostin. Vanteita en vielä ole sovittanut alle, enkä koteloa nokalle. Kotelo on yllättävän lyhyt verrattuna siihen mikä minulla Skodaan oli. Toisaalta se voi olla kyllä parempikin. Tutkailin myös jo valmiiksi vähän, että mimmoinen sähköurakointi tuosta on tulossa... Muuten näyttää helpolta, mutta en löydä yhtäkään kohtaa mistä menisi johtoja paloseinästä läpi, ei oikeen itse paranis semmoisia ainakaan tekemään ruveta. Lisävaloprojekti on vuorossa heti pellin kiinnitysten jälkeen, en ole nimittäin metriäkään eläessäni ajanut lisävaloilla. Skodaankin vain tein ne ja koitin että palavat, en edes kohdistanut niitä. Nyt kun F-cuppiinkin tuli ilmoittauduttua, niin on melkoinen todennäköisyys, että talvella tarttis valoilla ajella...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti