Kun puhuin laittavani kilpapalat kilpuriin, unohdin samalla mainita siitä mitä niiden laittaminen vaatii... Nimittäin eihän tämmöiseen ole bolt-on paloja (ainakaan ns. nimimerkeillä). Joten satuin löytämään mitoiltaan ja muodoltaan aika liki vakiopaloja olevat palat. Ei tarvitse kuin vähän lyhentää ja ohentaa paloja. Tietysti on myös siirrettävä vakiopaloista kiinnikkeet noihin paloihin, jotta pysyisivät kyydissä mukana.
Joten tänään on vaihteeksi taas porailtu ja rälläköity, asioita mitä kilpurin rakentamisessa niin harvoin tehdään... Vanhoista irroittelin nuo kiinnikkeet ja uusiin sopivan pieni reikä, johon pultin kanssa nuo kiinnikkeet kiinni. Sujui simppelisti, kunhan ensiksi oli vähän "kokeillut".
Palojen leikkaaminen lienee simppeliä, mutta ohentaminen hieman arveluttaa. Etten vaan saisi "kiillotettua" paloja jolloin niistä ei ole mitään hyötyä...
Jarrulevyt tietysti jo asentelin tänään paikallensa, kun vanhat oli kerta jo irti. Voi olla, että teen tässä välissä öljynvaihdot yms. muita pikkujuttuja ja pohdiskelen jarrupalojen tekoa hetken.
meinaakko ettei palat mahdu paikalleen kun puristat jarrumännän kokonaan sisään?
VastaaPoistaOvat 3mm paksumpia verrattuna vakiopalaan, joten eivät mahdu kummallekkaan puolelle levyä suoraan.
PoistaKyllä niiden kisapalojen pitäs passata siihen suoriltaan...Jos se on sen 3mm paksumpi kuin vakiopala, ja paloja on kaksi, se tekee vain 6mm....Alle sentti. Puristaa vain sylinterin sisään niin johan menee paikallensa
VastaaPoista