Minulle vihjaistiin, että mahdoinkohan koittaa oikeaa relettä kun on kuulemma liian helpossa paikassa. Noh olihan siinä hieman perää, sillä taisi kyseinen rele olla vanhojen lisävalojohdotusten rele. Alkuperäiset releet kun sijaitsevat tuossa sulakkeiden yläpuolella. Ei oo taaskaan insinööri ihan loppuun asti tuota suunnitellut. Releethän ovat tietysti tuon metallisen tukipalkin takana siten, että irroittamatta sitä ei niitä saa vaihdettua. Tämä tukipalkki luonnollisesti pitää myös koko rakennelmaa paikallansa. Onneksi oli helppo varaosa-autosta purkaessa selvitellä mitä tulisi kilpurissa vastaan. Mutta eipä tuonkaan releen vaihto vaikuttanut. Koitin kytkin mekanismiakin tutkia, mutta se näyttää toimivan juuri niin kuin sen pitäisi. Uskaltaisikohan sinne jotain ainetta suihkia, josko se rupesi taas ottamaan kiinni...
Ikkunoiden tiivisteisiin suihkuttelin taas CRC:tä, olivat jäykistyneet jälleen kankeisi, mutta nyt toimivat taas kuin unelma. Tämän jälkeen päätin sovitella rengasta takakonttiin. Tuleva kartturini kun haluaisi meidän kantavan varapyörääkin mukana, lähinnä jos rengas lähtee vanteelta niin pääsisi pätkältä poiskin. Takanahan on mielenkiintoinen rengastila, sillä se ei ole pyöreä. Sen sijaan neliön mallinen kuoppa jossa alkuperäinen vararengas on ollut. Toisaalta tässä tapauksessa se on pelastus, sillä sekä 13" piikkipyörä että 14" kesärengas mahtuu siihen juuri sopivasti. Vielä jostain joku tunkkisysteemi ja kiinnitys jollain ilveellä.
Mutta nyt taidan siirtyä joulun viettoon. Hyvää joulua kaikille!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti