Kartturi tuli tänään käymään ja sovittamaan itseään penkkiin. Kun olisikin ollut niin simppeliä...
No kartturi ei sovi nykyiseen penkkiin, joten otimme penkin pois. Sinänsä ei suuri menetys, koska penkki olisi mennyt joka tapauksessa vaihtoon talven jälkeen kun leima loppuisi. Kartturilla oli oma penkkinsä mukana, jota seuraavaksi sovittelemaan. Tosin siinä kun otettiin penkinraudat irti, että voitaisiin koittaa, tuli melkoinen ylläri. Tuo penkinrauta oli jo hyvää vauhtia antamassa periksi. Sekä kiinnitys palkkeihin, että penkkiin itsensä oli vääntynyt. Kevyet alumiinisethan nuo oli, mutta eipä tule sitten jatkossa olemaan. Tällaisissa asioissa kun ei riskejä viitsisi ottaa. Onneksi tuli irroitettua, eipä noita prikkojen alta nähnyt. Pitää varmaan jatkossa välillä noitakin seurata...
Noh kartturin penkki jäi joka tapauksessa huonoon asentoon ja liian korkealle niiden palkkien päälläkin, joten hetken päästä olikin koko ohjaamo tyhjänä ja kartturilla rälläkkä kädessä. Kartturin puolellakin siirrytään pohjan läpi kiinnitykseen, kun ei ole muuta mahdollisuutta. Tosin kartturi siinä hetken katseli ja totesi et "tää kulmatukikin on vähän tiellä." Niinhän se on, minunkin puolellani. Joten nyt seuraavaksi sitten auton kaaria ruvetaan kuitenkin muuttamaan. Vähintäänkin noita kulmatukia muokataan, todennäköisesti tehdään lisäystä myös oviputkiin. Kovin kartturi sommitteli ns. "WRC-putkeakin", mutta siinä kohtaa minä pistin stopin. Ei muuta, mut minä en mahu autoon sisään sen jälkeen enään...
Tein myös hyvin pienen muutoksen takakonttiin, irroitin nimittäin lukon vastakappaleen. Se on siellä ollut paikoillaan vaikka ei periaatteessa olisi saanut olla. Sillä konttihan meni lukkoon jos sen laittoi "vauhdilla" kiinni ja sen jälkeen sen sai vain avaimella auki. Nyt on sitten pelkkien ulkopuolisten kiinnikkeiden varassa. Takakontista katseltiin myös sitä varapyörän kiinnittämistä, siellä on sopivasti takapenkin vyönkiinnityspaikat mihin saa lenkit laitettua ja sen lisäksi keskellä pohjaa on ilmeisesti ihan vakio kiinnitysmutteri vararenkaalle. Siihen täytyy joku kiinnityssyteemi visioida, vai olisikohan varaosa-autossa valmis sopiva systeemi...
Ai niin ne valot... no ne rupesivat mysteerisesti ihan ittestään toimimaan. Täytyy toivoa, että toimivat jatkossakin... Se edellinen rele minkä vaihdoin ei nimittäin ollut valorele vaan vilkkurele. Vieläkään en tiedä, että missähän se valorele mahtaa olla, mutta antaa nyt vaan olla.
Oiskohan kuitenkin ollu löysällä kun on tollain päässy hakkaamaan. Jos kunnolla kiinni niin ei kyllä voi tommoseks kulua.
VastaaPoista