tiistai 21. lokakuuta 2014

One more time

Lauantaina käväistiin Lohjalla ajelemassa sitten pienoisrallia. Aamussa mitään muuta ihmeellistä, mitä nyt kartturi oli pikkasen tiukalla aikataululla niin ilmoittautuminen tehtiin silloin kun olisi normaalisti jo katsastusjonossa jonotettu. Aikataulu oli melkoisen pölhö, sillä katsastuksen jälkeen odoteltiin 3 tuntia että päästiin matkaan. Ei näin kiitos!
EK 1:
Ensimmäinen vajaa seitsemän kilometriä ja nyt löytyi hyvä rytmi heti alusta asti, kunnes... Kilometri ennen maalia oli valtion mutkan merkki ja kartturi opasti, että se muuten on sitten helvetin kiree. Kyllä kai se ny kolmosella menee... RÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄÄ.....TÖMPS. "No niin, laitappa ykköstä." Tuuria tais jonkin verran olla matkassa, sen verta liki se noista kuvista ja videoista näyttäisi olevan...Ajellaan rauhassa sitten maaliin ja ihmetellään aikaamme. Hävittiin toki kärjelle reipas 20 sekuntia, mutta silti oltiin 5:s, 13 lähtijästä! Tais se alkupätkä oikeesti tulla hyvin...
Sitten olikin (onneksi) huolto niin päästiin kartoittamaan vaurioita, molemmat kartturin puolen renkaat vaihtoon. Olivat keränneet melkoisesti kiviä vanteen ja renkaan väliin niin eipä viititty ottaa riskiä. Luonnollisesti olin tarkastanut vararenkaiden ilmanpaineet: en. Onneksi Laaksomaan Pasin huollosta löytyi apua ja saatiin renkaisiin vähän enemmän kuin 1.3bar painetta, siitä suuret kiitokset!
EK 2:
Kakkonen oli päivän pisin eli vajaa kahdeksan kilometriä. Lähdetään lähdöstä ja noin kilometrin päässä vauhtia on se n. 145km/h. Painan jarrua.... ja poljin löytää lattian. Pikainen pumppaus ja meillä on taas jarrua. Rytmistähän ei oo tietoakaan kun arvotaan, että onko niitä jarruja vai ei. Pumppaamalla on, kerta polkasulla poljetaan lähinnä lattiaa. 6 nopein, taas 20 sekuntia eroa.
EK 3:
Viimeinen oli sitten vain vajaa viisi kilometriä ja lähdettiin varmistellen ajamaan. Vähän paremmin sujuu kun edellinen kun aina toisella pumppauksella jarruja löytyy. Viidenneksi nopein, 8 sekuntia pohjista. Lopputulos kuitenkin luokan 4 tila, niitä ei montaa vielä ollutkaan...

Tässä kohtaa lienee viisainta lopettaa kausi, kuitenkin kaatuis sitte seuraavassa kisassa... Vaan mitäs sitä ensi vuonna tekisi? Rehellisesti sanottuna en tiedä. Nousupisteet mahdollistaisi jo Yleiseenkin siirtymisen ja toisaalta A-juniorina jatkamisenkin. Ensi vuoden RSJM-sarja olisi tavallaan tylsä ratkaisu, kun kilpailut on kovin samoja mitä tänä vuonna. Noh, aikaahan on miettiä ja pohtia.

4 kommenttia:

  1. Rallia oikealla asenteella.Näkyi olevan Daihatsun myynnissä , pistäs hommaten siten joku pirssi tilalle niin pääsee taas nauttimaan näistä hyvistä videoista ja teksteistä. t. Esa M

    VastaaPoista
  2. On kyllä hyviä juttuja, kuvia ja laadukkaasti tehtyjä videoita.

    VastaaPoista
  3. Milläs ohjelmalla teet noi sun koosteet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sony Vegas Movie Studio, versio 10.0 tällä hetkellä käytössä.

      Poista