Jatkoin sitten varaosa-auton purkua. Nyt keskityin lähinnä sisustan purkamiseen ja sieltä tulikin talteen jo likipitäen kaikki mitä tarkoituskin.
Kojelaudan kun irroitin tuli vastaan pari pientä ylläriä. Tiesin kyllä moottorinohjausboksin olevan hansikaslokeron takana, mutta en tiennyt sen olevan kiinni fyysisesti tuossa kojelaudassa. Mikäs siinä, suojaisa paikkahan tuo on. Olin myös kilpurista katsellut samaisesta hansikaslokeron aukosta, että kappas tuolla menee hyvin kaariputki poikki kojelaudan sisällä. Noh eihän se ole kaariputki, vaan ihan tehdastekoinen "palkki". Siihen ei tule kuin ohjausvarsi kiinni, joten taitaa oikeasti olla vahvistustanko alunperinkin. Yhtä kaikki hyvä se siellä olla on.
Siinä innostui kun purkaantui auto niin helposti, että liki koko johtosarjakin tuli irroiteltua. Purkaminen tyssäsi sitten siihen viimeiseen kiinni olevaan asiaan. Jarrutehostajaan/poljin asetelmaan. Nämä kun ovat kiinni toisissaan. Tässä kohtaa ei ihan kovin tarkkaan ole mahdollista vaihtoa/purkua ajateltu, sen verta toivottomaksi sen irroittaminen tuntuu olevan. Tai ei kai se olisi, jos sattuisi omistamaan 12mm pitkän hylsyn pienen räikän kannalla. Ei nyt joka pakista ihan suoraan löydy... Hyvä nekin olisi saada talteen kun jarrujen pääsylinteri tuntui olevan melko kiinteästi siinä tehostajassa (periaatteessa kait pitäisi irrota siitä...).
Huomenna voisi nostaa autoa ilmaan ja käydä irroittelemassa vaihdevivustoja ja loput moottorin/vaihdelaatikon kannakkeet. Paljoa ei tästä enään purkaa tarvitse, lopun saakin sitten lykätä kierrätykseen. Takapäästä vielä yritetään tukivarsia ym ottaa talteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti