Eilen käväistiin ajelemassa rallia Keravalla. Paikalle saavutiin kauniissa aurinkoisessa, mutta melko viileässä kelissä.
EK 1:
Lyhyt yleisörykäisy. Heti ensimmäinen mutka onkin tiukempi mille näyttää. Asvaltti liian varman päälle. Sijoitus 15 lähtijän joukossa kahdeksas, viisi sekuntia kärkeen.
EK 2:
Sitten siirryttiin metsäpätkiin, vajaan kahdeksan kilometrin pätkän merkeissä. Perus varmaa, mutta suhteellisen jouhevaa ajamista. Tuloksena 7. sija, vajaan kahdeksan sekuntia pohjista. Olin ajanut samaisen pätkän aikoinaan elämäni ensimmäisessä nuottikisassa 2012. Huvikseni katselin aikoja niin ajettiin nyt 0.3 sekuntia hitaammin mitä tuolloin... Mielenkiintoista.
EK 3:
Vajaan viiden kilometrin pätkä jonka alkuosa samaa kuin tuolloin 2012 ajeltu. Silti vähän varovainen suoritus. Viimeisessä risteyksessä alkaa takapäästä kuulumaan myös armoton metallinen ääni. Hieno kaavin vääntyi vanteen sisään ja rupesi hiomaan itselleen tilaa... Tulos kahdeksas, eroa tuli yli 11 sekuntia...
Sitten olikin kisan ainoa huolto ja onneksi oli melko lähellä edellisen maalia, että päästiin korjailemaan kun ei pätkän maalin jälkeen sille mitään voitu tehdä. Otettiin samalla myös toisen puolen kaavin irti, oli se nyt vähän tehnyt työtänsä, mutta pelattava varman päälle kun toinen jo vääntyi... Mitään muuta ihmellistä ei ollut joten eikun kohti viimeistä pätkää.
EK 4:
Päivän pisin, juuri alle 15 kilometriä. Tämäkin oli sinänsä tuttua vuodelta 2012, tosin silloin matka päättyi ulosajoon. Perus varmaa suorittamista. Ei mitään erikoista suuntaan eikä toiseen. Kuudes sija, reilun 22 sekuntia kärjestä.
Lopputuloksenakin tuo luokan kuudes sija, 46 sekuntia kärjestä ja 24 sekuntia nopeimmasta V-autosta. Ei nyt ihan toivotonta, muttei mitenkään loistavaakaan suorittamista. Keliolosuhteet olivat kyllä päivän aikanan melko eksoottisia, auringonpaisteesta vesisateen kautta lumisateeseen. Tulipahan ensimmäistä kertaa (muistaakseni...) ajettua kilpaa vesisateessa. Liukasta tuntui koko päivän olevan, toki meillä on vain medium seoksella olevia renkaita jotka eivät ehkä ole se paras ratkasu tuollaiseen lämpötilaan.
Mutta kalusto taitaa pääosin olla ehjä. Täten ainoastaan tuota kaavin asiaa tarvitsee enempi pohtia, sillä jälleen kerran tuo viimeinen pätkä kyllä toi tolkuttoman määrän soraa vanteisiin. Muutaman viikon päästä Riihimäellä varmaan jatketaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti