perjantai 6. maaliskuuta 2020

Monella rintamalla

En vielä lähtenyt tekemään toiseen akseliin osien vaihtoa, vaan päädyinkin purkamaan etupäästä osia...
Sieltähän meni etukelkka rikki ja koska jälleen kerran on eroavaisuutta osissa, niin pitää kaikki purkaa ja kasata uudestaan. Muuten lähtikin vaivatta irti, mutta kartturin puolen napa ei millään halunnut lähteä irti tukivarresta. Pienen taistelun jälkeen onnistui kyllä, mutta ihmeellisen piukassa se oli.

Vähän monta osa-aluetta on nyt yhtäaikaa käynnissä, päädyin tuon keulan purkamisen jälkeen nimittäin taas purkamaan tuota pukissa olevaa moottoria. Ajattelin, että äkkiähän siitä öljypohjan irrottaisi. No ei ihan äkkiä, mutta lähtipä kuitenkin ja samalla öljypumpunkin siitä tulin irroittaneeksi. Samalla tuli tajuttua, että öljypohjan vaihto on melkoisen työläs operaatio kokonaiseen moottoriin, pohja kun ei irtoa ilman vaihdelaatikon irroitusta.

Jossain kohtaa pitäisi varmaan kasaamaankin ruveta...

3 kommenttia:

  1. Onko noin että ei irtoa?
    Mikä estää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Insinööri on tehnyt sellaisen tempun, että osa pultiesta on piilossa kytkinkopan takana. En toki katsonut, että onkohan kytkinkopassa tehty jotkut reiät tätä operaatiota varten.

      Poista
    2. Ainakin muun maanvehkeissä on

      Poista