Yhden päivän jo käytin töötin mysteeriin. Enkä tullut yhtään viisaammaksi. Sen verran toki pystyin vikaa rajaamaan, että sain sen oireilemaan ilman, että flekti on päällä. Johdotukset olivat mielestäni täysin oikein ja ehjiä. Noh tulipahan se töötti samalla siirrettyä virtalukon taakse, kun alunperin oli vain päävirtakytkimen takana. Samalla toki tuli onneksi vastaan yksi päävirtakytkimen liitos joka oli löysällä, se jos joku olisi ollut haastavaa löytää jos se olisi ruvennut temppuilemaan...
Tänään sitten uusien pohdintojen kanssa tallille. Tuumasin, että vian on pakko olla itse töötissä. Mielessäni kävi, että saatoin olla vaihtanut tööttiä sitten kaadon... Ja näin olinkin tehnyt. Peugeotissahan on vakiona hieno tuplatöötti järjestelmä, kuten kuvassa näkyy oikealla. Mutta tästäkin järjestelmästä on kaksi eri versiota! Tässä kuvassa oikealla näkyy autossa paikallaan ollut "uudempi" versio. Tässä versiossa on vain yksi liitin joka sitten ohjaa molempia tööttejä. Vaan vanhemmassa versiossa onkin kaksi liitintä, molemmissa tööteissä omansa. Noh minähän olin olettanut, että eihän tuolla mitään väliä ole kun samanlainen liitin... Ja kun äänihän toki siitä ulos tulikin, mutta sammutti kaikki virratkin hetken päästä kun tarpeeksi piti pohjassa.
Kaivelin vähän laatikoita ja löysin kaadossa olleen töötin ja kytkin sen paikalleen. Täysi hiljaisuus. Jaahas, tämä onkin ilmeisesti rikki, tästäköhän syystä minä sitä vaihdoin... Eikun lisää laatikoiden kaiveluita ja löydän vielä yhden töötin. Eikun paikalleen ja bingo, ei ongelmia!
Tarinan opetus, ei pitäisi ikinä olettaa mitään jossei ole varma...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti