Siinä se nyt on, minun pieni Taikaratsuni. Oikealta nimeltänsä Daihatsu Charade 1.3i 16V. Vaan miten tähän päädyttiin?
Totesin nettipalveluiden tarjontaa selanneena, että laitanpa ostoilmoituksen ralli.nettiin, josko tulisi tarjolle autoja jotka eivät olisi jo "julkisesti kaupan".
Tarjonta oli yllättävän laidasta laitaan, asettamani ehdotkin täyttyivät miten milloinkin. Tarjottiin täysin kokoamatonta autoa tai täysin valmista, mutta pari tuhatta yli minun budjettini. Yksi nelivetoinenkin auto joukkoon eksyi, muttei sentään yhtään takavetoista. Yhteensä 18 tarjousta sain ja sen lisäksi soittelin neljään ilmestyneeseen ilmoitukseen. Neljää autoa kävin katsomassa paikanpäällä, joista yhtäkään en sitten ostanut. Tämä Daihatsu oli käytännössä ensimmäinen auto jota minulle tarjottiin. Kuukauden verran asiaa pyörittelin ja mietiskelin, kunnes päädyin näkemättä tarttumaan tähän. Kuvia minulla toki siitä oli, etten nyt aivan täysin sikaa säkissä ostanut.
Mitäs tämä auto on sitten syönyt? Konepellin alta paljastuu 1.3 litranen, 16 venttiilinen, 4-piste ruiskulla varustettu kone. Vakiona koneesta lähtee n. 95 hevosvoimaa, mutta tähän koneeseen on tehty pientä piristys toimenpidettä hiomalla nokkaa, joten tämän hetkinen teholukema saattaisi olla n. 110 hevosvoimaa. Vaihdelaatikko on välitetty, alustasta löytyy Koni / Bilstein ja Karpiolan poikien tekemä nopea ohjaus. Painoakin autolla on oletettavasti vähemmän mitä Skodassa. Auton historia on Skodaan verrattuna minimaalinen, alta 20 rallia, joukossa on kumminkin jokunen luokkavoittokin. Kilpuri on täysin kilpailuvalmis, kunhan sovittelen penkit paikallensa. Se saattaakin olla melkoinen savotta... tilaa kun ei tässäkään kabiinissa liikaa ole.
PS. Aattelin, että blogin ulkoasu muistuttakoon auton ulkoasua...
Hienoa että joku jaksaa touhuta näitten "ei oikeitten ralliautojen" kans, skodasta oli mukava lueskella juttuja ja nyt vielä suuremmalla mielenkiinnolla kun kaverilla on vastaava raihatsu tallis...
VastaaPoista