Kävin uuden vuoden kunniaksi kiinnittämässä valot patteriin piukkaan. Samalla rupesin tietysti suunnittelemaan jo kiinnityksiä eteenpäin. Tarkoituksena on laittaa viidellä pultilla kotelo konepeltiin kiinni. Vastakappaleina pulteille tulee toimimaan niittimutterit.
Tumpeluuteni tulee ilmi kun pitäisi käyttää työkaluja. Tai lähinnä kun kyseessä on jokin työkalu mitä en ole ikinä ennen käyttänyt. Niittimutteripihdit ovat selkeästi moinen kapistus... Sen verta ymmärsin ja sain kokeiltua että saan mutterin laitettua kiinni pihtiin. Siihen se sitten jääkin ja oheinen ohje paketin päällä ei todellakaan avaudu minulle. Täytyy taas kysellä viisaimmilta, niin kuin useasti aikaisemminkin...
Tutkailin myös renkaitani ja merkkailin vähän mitä mihinkin nurkkaan laittais. Mielenkiintoista oli huomata miten erilaisesti viime talvena käyttämäni renkaat olivat kuluneet. Nimittäin kahdesta renkaasta oli mennyt nastoja poikki, toisesta liki joka rivistä, toisesta vähän vähemmän. Lopuissa renkaissa oli käytännössä kaikki nastat kiinni. Nämä kaksi jää vain "varalle" kun ei ole vanteita niille. Mutta niin, missäs nurkassa nuo renkaat ovatkaan olleet? Juu ei, ei ne eturenkaita ole, vaan nimenomaan takarenkaat ovat kuluneet! Ettei vaan ois ajotyyli ollut syypää tuohon, koska sama ilmiöhän oli havaittavissa Skodassa myös kesällä takarenkaissa. Toisaalta Skodan takapään pyöränkulmia ei myöskään ikinä tarkistettu/yritetty säätää, koska siinä oli jäykkä taka-akseli.
Talvi ei tällä hetkellä enää näytä kovin vakuuttavalta, toivottavasti rupeaa pian pakastumaan ja vähän lisää lunta takaisin niin olisi hyvät kisakelit. Ja sitä kautta toivottavasti renkaista jotain jäljellä talven jälkeen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti