Kävin eilen hakemassa auton pakoputkityöpajalta ja hyvähän siitä tuli. Äänet muuttuivat todella rajusti ja luulisi niiden myös laskeneen huomattavasti. Tosin pojat oli koulun mittarilla mitanneet saman 99dB mitä viime syksynäkin autosta mitattiin. Äänen raju muuttuminen herättää vähintäänkin epäilyn siitä, että olikohan tuo ihan täysin ehjä oikeastaan...
Jarrupalat oli todellakin loppuun ajetut, yhdestäkään ei enää pintaa löydetty. Yhdestä oli peräti toinen niiteistä jo irronnut. Eli levytkin ovat jonkin verran kuluneet/urautuneet, mutta ajan nyt talven loppuun ennen kun vaihdetaan uudet levyt ja palat. Jos siihen mennessä saisi jotkut kilpapalat tehtyä, nyt pistettiin ihan halvimmat mahdolliset sinne.
Täten pystyin siirtymään valojen uudelleen johdottamiseen, vanhat kun tuli hyvin äkkiä todettua epäkäytännölliseksi... Ostin tosiaan samat pistokkeet, mitkä Skodaan tein. Konepellin pokkaukseen reikä ja johdot peltiä pitkin alas. Simppeliä ja toimivaa ja toivottavasti myös kestävää.
Jos tuota tukirautaa ihmettelet, niin se on muuten vanha penkin kiinnitysrauta. Ja syy miksi se on tuossa on se, että pelti tahtoo taittua valojen ollessa nokalla kun on vain yhdeltä puolelta tuettu. On tuo japanilaisten pelti ihmeellisen ohutta...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti