Siinä se on, lämpömittarin johto. "Anturin" virkaa toimittaa pieni tappi moottorin päädyssä. En ois ihan ensimmäisenä uskonut, että on moinen systeemi. Johtohan on kätevästi vesiletkujen ja virranjakajan alla, mutta juuri sopivasti riitti sorminäppäryys sen paikalleen laittamiseen.
Kävin myös vähän parantelemassa takapöntön kumin "kiinnitystä", josko nyt pysyisi kumi pöntössä kiinni. Ja samalla taas naputtelin kertyneitä jäitä takapuskurista pois, ihan älytöntä miten paljon sitä kertyy. Täytynee kesällä kehitellä jotain roiskeläppää tai vastaavaa sinne.
Takalasiinkin tämmöisessä autossa sitä jäätä ja lunta melkoisesti kertyy, mutta Taikaratsussa tämä ei ole liiaksi murheeksi. Eikun takalasinlämmitin päälle ja kohta on sula takalasi. Kerran etsiskelin nimittäin jo skrapaa jolloin paikalla ollut setäni vaan tokaisi sarkastisesti "sulla on lämmitettävä takalasi, eikös se sillä aukea". Vastasin, "hehheh, eihä ne tämmösissä kilpa-autoissa oo kytkettyinä". Kuitenkin varmuudeksi avasin takakontin ja katosin kuinka molemmissa päissä lasia oli johdot kytkettyinä... Ei tää oikeesti voi olla totta... Sitten kabiiniin ja katkaisijasta päälle... katkaisijaan syttyi valo ja takalasi rupesi lämpiämään. Monellakohan muulla on kilpurissa moinen luksusvaruste...?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti