keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Mukavan käytännöllistä

Ei ole taineet japski-insinöörit paljoa miettiä tuota vaihteiston öljyn täyttöä. Tuolla vetarin yläpuolella näet sen täyttöaukon proppun peittämänä. Päältä päin sitä ei normaali tilanteessa voi täyttää, akku on laatikon päällä ja blokkaa käytettävyyden. Joten ainoa vaihtoehto on täältä alakautta täyttää se. Ja tähän mennessä ainoa keksimäni työkalu siihen on imupumppu. Imupumppu puolestaan on työkalu, jonka sulavaa käyttöä en tunnu oppivan millään.
Eihän se nyt monimutkainen työkalu ole ei, mutta vielä tähän päivään mennessä en ole ymmärtänyt miten saisin sen säiliön täyteen asti. Pahimmillaan tuohon reilun kahden litran täyttämiseen on mennyt tunti aikaa, kun olen tapellut tuon imupumpun kanssa. Kuitenkin teoriassa pumpun pitäisi 400-500ml vetää itseensä kerralla. Mutta vaikka kuinka hitaasti tai nopeesti koitan vetää sitä täyteen niin en siinä onnistu. Tuntuu olevan täysin sattumanvaraista, että paljonko pumppuun päätyy kerralla tuota öljyä...
Yhtä kaikki, laatikkoon on öljyt taas laitettu sisään, ruuvit ja mutterit kiristetty ja täten auto olisi valmis tiputettavaksi takaisin maan pinnalle. Mutta päädyin ottamaan tänään vielä irti tuon laturinkin, kun se helpompaa nyt on irroittaa. Mennee kyllä juhannuksen yli ennen kun saan sen tarkistettua. Juhannuksena voisi täten olla ohjelmassa puskureiden siloittelua...

1 kommentti:

  1. Imupumppu on kätevä JOS se toimii, vatii hyvän tiivisteen. Kokeile ens kerralla ottaa metrin pätkä sopivaa letkua ja suppilo niin saat yläpuolelta lirutella.

    VastaaPoista