Jostain sitä motivaatiota vielä löytyi, joten lähdin purkamaan autoa tänään. Öljyjä valutellessa tuli mieleen, että voisikohan nämä ongelmat juontaa juurensa näihin. Ne kun ovat hieman laihan oloisia. Toki käyttämäni Castrolin laatikkoöljy ei alun perinkään ole mitään kankeaa tököttiä, mutta silti, kuuluisiko sen olla kuin vettä vain?
Ouluun pitäisi sitten taas lähteä vakiolaatikolla... täytyy nyt miettiä, että lähdetäänkö vaiko säästellään rahaa oikeasti kestävään laatikkoon. Se, että mistähän semmoisen laatikon sais, onkin sitten parempi kysymys...
Kokeileppa redlinen mt-90 laatikkoöljyä...
VastaaPoistaSamaa mieltä ja kuinkas usein vaihtelet noita loota öljyjä?
VastaaPoistaEipä ole kertaakaan tullut vain vaihdettua öljyjä, laatikko on aina samalla joutunut työn alle. Nyt näillä öljyillä oli ajettu Ugissa 2 pätkää, Teijo-Talot ralli, Vantaan sprint sekä Peurunkaralli. Yli neljää kisaa ei ole kertaakaan tullut ajettua, kun on tuon laatikon joutunut tiputtamaan.
Poistatuskinpa öljy merkin vaihdolla ongelmat poistuu, ainakin tuo Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 on tuonne lukollisiin etuvetosien laatikoihin laatukamaa. Uskoisin vahvasti että ongelma on siinä keppi systeemissä, tahtoo noissa etuvetosissa vakio keppi olla sellanen murheen kryyni...kovassa rynkytyksessä saattaa kaksi pykälää mennä samaan aikaan päälle ja syy ja seuraus on juurikin tuo että laatikko menee jumiin ! En usko että siellä on mitään rikki ,mutta siirtäjä pakassa, kaksi vaihdetta on "päällä"!
VastaaPoistaJoo todennäköisesti siellä nyt yrittää kaksi pykälää yhtä aikaa päälle. Keppisysteemi on juuri vaihdettu timmissä kunnossa olevaan, mutta tuo laatikko on aina tahtonut ahdistaa tuota kakkosvaihdetta. On koko auton historian ajan sitä tahtonut hylkiä ja tosiaan aina ongelmat sen ympärillä.
PoistaVakiolaatikossa tätä murhetta ei ole ilmennyt, sen muutaman kisan aikana mitä silläkin ajellut. Jännää on myös se, että tuossa välitetyssä ensimmäiset kaksi vaihdetta ovat samat mitä vakiossa.
ykkös/kakkos rattaan kytkentä hampaat kuluneet jos hylkii vaihteita.
Poistalaatikko öljyjä ei tarvitse kovinkaan usein vaihtaa,helposti ajaa kauden/kaksikin,vaikka ajaisikin paljon ! kunhan pitää vaan huolen että siellä sitä tavaraa on !
VastaaPoistaNo toi ^ nyt on makuasia sano musti kun muniaan nuoli. Meillä vaihdetaan noi redlinet noin kaks kolme kertaa/ kausi ja ei oo ikinä laatikko hajonnut!!!
VastaaPoistaeipä niitä öljyillä ennenkään oo rikki saatu ! mutta sitä en tiedä miksi niin usein vaihdatte?
Poista