Siinä olisi sitten elämäni ensimmäinen "billet" osa. Jonkin verran pidennetty laturin korvake. Ja kuten kuvasta huomataan, sopii isompi laturi heittämällä nyt paikkaansa. Tai ainakin varamoottoriin sopi, oletettavasti pitäisi tällöin käyttömoottoriinkin sopia. Enään pitäisi arpoa oikean mittainen hihna siihen...
Eilen hain traileriin uudet kesärenkaat ja vanhoista paljastukin jännittävä yllätys. Toinen renkaista oli nimittäin "paukkupullolla" paikattu joskus aikojen saatossa. Renkaathan olivat vasta 12 vuotta vanhat... Hetken aikaa sai rengasliikkeen kaveri rapsutella vannetta puhtaaksi siitä mössöstä. Täytyy nyt toivoa, että ilmat pysyy.
Mutta kävin minä maanantaina katsastuskonttorillakin. Tälläisen auton katsastaminenhan on aina vähän temppuilua ja sitä se oli tälläkin kertaa. Päästöt saatiin hyvin rajoihin, ongelmana ainoastaan hieman korkea tyhjäkäynti. Eikä sekään olisi varmaan ongelma jos sitä tyhjäkäyntiä pystyisi säätämään, nimittäin joku on napannut koko säätöruuvin pois. Pitäisiköhän varamoottorista lainata... Suurin ongelma-alue oli kuitenkin jarrut. Etupäästä tuli ihan ok arvot, ainoastaan yllättävän suuri (n.20%) heitto puolien kesken. Jarruletku oli hieman mutkalla toisella puolen, joka voisi moisen aiheuttaa. Takapäästä ei inssi tahtonut saada kunnon arvoja millään, 0,6kN ainoastaan (0% heitolla tosin). Ihmetys kasvoi kun kässärillä tulikin sitten reippaasti yli 1kN arvot mittariin. Inssin valitellessa jarrujen tehottomuutta ja kovaa polkimen käyttöä tulin tajunneeksi ongelman ytimen. Minullahan on sieltä jarrutehostimen letku irti, jotta voi ajella vasurilla kunnolla, enkä ollut sitten muistanut laittaa sitä kiinni katsastuksen ajaksi... Inssi hieman nikoitteli, mutta selitys kelpasi ja täten leima tuli paperiin. Voi huoletta ajella ensi kesään komeasti.
Vaihdelaatikko projekti on yhä paikallansa, eivät ole osat tulleet Britanniasta vielä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti