Käväisin sitten tallilla ja tarkoitus laittaa öljyt vaihteistoon ja toivoa ihmettä. Otin irtokuorista uuden tyhjennyspropun ja laitoin siihenkin nyt varmuudeksi ruuvilukitetta. Sitten olikin tarkoitus irroittaa nopeusmittarinvaijeri ja täyttää laatikko, helposti ja nopeasti. Kuten nyt arvatakin saattaa, eihän se ihan niin mene. Jostain syystä se on täysin jumissa, enkä saa sitä auki. No tehdään sitten vanhalla tavalla, eli täyttöpropun kautta joka on myös laatikon kyljessä. Ei perkele, tämäkin aivan jumissa. Joudun purkamaan panssarinkin loppujen lopuksi pois, jotta saan enemmän vipuvartta käyttööni. Kyllähän se sitten lopulta aukeaa, jonka jälkeen suunnittelemaan täyttöä. Normaalistihan olen täyttänyt hyvin pienen suppilon ja letkun kanssa laatikon, mutta se on kammottavan hidasta. Täten vähän lisää letkua ja isompi suppilo. Nyt on komean näköinen täyttö viritelmä. Tällä viritelmällä täyttyy laatikko paljon nopeammin ja mukavammin.
Sitten se ratkaisun hetki. Toimiiko laatikko? Paikallaan testatessa kolmos- ja nelosvaihteissa tuntuu takertelua, mutta siitä huolimatta päätän laittaa auton käyntiin ja käydä testaamassa. Ykkönen, kakkonen, kolmonen ok, nelonenkin menee päälle ja myös pysyy päällä! Vitonen, täysin hiljentynyt ja meno jatkuu edelleen! Voisiko tässä todella olla käynyt tuuri? Kaikki vaihteet tosiaan toimivat ihan sulavasti, kovin meteli lähtee kolmosesta ja näin oli jo ennen kilpailuakin. Paikallaankin liikuttaessa ei enään kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Pakkohan sitä on vielä testata kisavauhtia ja pidemmän aikaa, että tuleeko lämpimänä ongelmia. Mutta tällä hetkellä on toivottu ääni saavutettu, hiljaisuus.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti