Lauantaina käytiin taas ajelemassa RSJM-sarjaa. Kisa-aamuna ei mitään erikoista joten reitille.
EK 1:
Ensimmäinen kuuskilometrinen menee omasta mielestä ihan hyvin vaikka liukasta onkin, mutta kello on hieman toista mieltä. Tuloksena vaatimaton luokan 10 sija. Laahasikohan jarrupalat vielä hieman...
EK 2:
Toisella 10km pätkällä rupeaa löytymään humpan juoni ja kabiinissakin rupeaa tuntumaan hauskalle. Hyppy ja liippejäkin oli. Kellokin on samaa mieltä, 6. sija vain 11 sekuntia kärkeä perässä.
EK 3:
Kolmannella vajaan 15km pätkällä jatkuu sama tahti, 6. sija n. 20 sekuntia kärjelle hävinneenä. Ei mitään muuta mainittavaa...
Pikahuolto, kaikki kunnossa päivän pisimmälle liki 20km pitkälle Sannaisten pätkälle.
EK 4:
Sannaista ei päästä kuin pari kilometriä kun kartturi varovasti kysyy "onko meillä kaikki kunnossa?" Myönnettävähän se oli, jotain autosta on kartturin etunurkasta rikki. Tärinä on melkoinen, muttei juuri vaikuta ajamiseen joten koitetaan jatkaa vaan. Ongelmiin nähden ihmeen hyvä suoritus, 5 sija ja sama 20 sekunnin ero kärkeen.
Tauolla vähän töitä kun metsästetään, että mikähän siellä mahtaa olla pielessä. No iskarin yläpää oli liki irti, helppo toki vain kiristää kiinni. Olisikohan iskari mennyt rikki? No öljyjä ei näy, joten jatketaan. Pari pätkää kun vain oli jäljellä.
EK 5:
Vitonen oli taas kymmen kilsanen, koitetaan vähän yrittää, että saadaan varma sijoitus viimeselle lähdettäessä. Risteysajaminen menee kertaalleen taas aivan käteen, mutta silti tuloksena taas 5. sija ja täten viimeiselle lähdettäessä ollaan samalla sijalla tuloksissa. Taakse matkaa vajaa 20 sekuntia ja eteenpäin 40 sekuntia, joten viimeisellä kuuden kilometrin pätkällä voi ottaa varman päälle.
EK 6:
Ja niin otetaankin, todettiin edellisellä etunurkan (todennäköisimin iskari) olevan rikki edelleen, joten hypyt jätetään tekemättä ja muutenkin hyvin varman päälle. Tuloksena taas pätkän 5, mutta lopputulos onkin 4. sija kun kanssakilpailija päätti kisan toiseksi viimeisesä kurvissa kaataa huolella. Eroa kertyi kärkeen hieman yli minuutti, joten kärkeen verrattuna tuli huomattava parannus Lahden kisaan nähden.
Nelossijasta pytyt mukaan ja kohti kotia. Sarjapisteitähän tuli taas roppakaupalla ja jatkettiin nousua sarjapisteissä. Nyt ollaan SM-sarjassa sijalla 18 ja Rally Trophy sarjassa peräti 7:s. Sarjoista on ajamatta vielä viimeinen kisa, Rantaralli Mynämäellä 27.9. Tällä hetkellä vielä vähän emmitään, että lähdetäänkö sinne ajamaan. Etuiskarit kyllä löytyy toisesta kilpurista ja eiköhän ne vaihdettua saada, mutta sarjapisteitä ei välttämättä kauheasti pystyttäisi muuttamaan. Viidestä kisasta kun neljän kisan pisteet lasketaan mukaan ja meillä on nyt jo kaikista kisoista pisteet. Oulun kisasta on huonoimmat pisteet, mutta pistelaskentahan perustuu luokan osallistujamäärään joten etukäteen pisteiden arvioiminen on aika hankalaa. Ilmoittautuminen päättyy tulevana tiistaina ja sinne asti todennäköisimmin mietitään että lähdetäänkö ajamaan.
Vaikka Rantaralli jätettäisiin väliin, niin jotain vielä tänä syksynä ajellaan.
PS. Se lämpöanturi teki ihme heräämisen ja toimi koko päivän...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti