Ajattelin tänään, että tehdään ensiksi jotain muuta kun sitä tapin hakkaamista. Joten se ainoa vaihtamaton suodatin, bensasuodatin, työn alle. Itse suodatin oli autossa aika eksoottisesti kiinni, tai ainakin itselle se tuntui erikoiselle. Nimittäin sen kiinnitys antaa sen liikkua aika vapaasti. Kumipusla kun taitaa olla nähnyt jo parhaat päivänsä. Päältä ruuvi nopeasti auki ja sitten itse suodattimen irroittamiseen. Päätän ottaa sen telineestään irti jos se olisi helpompi sitten pohjastaan irroittaa, tilaa kun konehuoneessa ei liikaa ole. Nyt on kyllä japski-insinöörillä käynyt pikku suunnittelumoka. Nimittäin suodatintahan ei saa irti tuosta telineestään ellei irrota telineen ruuvia ensiksi. Noh suodatin kädessä ja sitten yrittämään sen irroitusta letkusta. Liitos on jotakuinkin samassa hapessa mitä jarrusatulan ja jarruletkun välinen liitos. Täysin jumissa. Hetken tappelen ja yritän, sitten luovutan. Olkoot siinä vielä, keksitään joku parempi keino irrotukseen. Kun vaihdettava se olisi, yli kahteen vuoteen kun sitä ei ole vaihdettu...
Sitten siirryinkin takaisin jarrusatulan pariin. Tilanne ei yllättäen ollut muuttunut itsestään, joten jatkoin hetken aikaa hakkailua ja rasvausta. Sitten ajattelin, että josko ihan varovasti papukaijapihdeillä tuota koittaisi pyörittää. Ei tarvinnut kovin edes yrittää kun lähti pyörimään. Ja sittenhän se jo liikkuikin sormin joka suuntaan! Uudet kumit paikallensa ja kasaan, loistavaa! Siitä innostuneena yksikseni jo vähän ilmailin suurimpia ilmoja jarrujärjestelmästä, täytyy siihen pyytää apuvoimia sitten myöhemmin.
Mutta perhana, sehän rupeaisi auto olemaan jo melkein valmis huoltojen osalta. Kisoihin on vielä mooonta viikkoakin aikaa. Pitäisköhä sitä oikeesti koittaa vähän päästä testaamaan...
PS. Mistä tietää, että talli on oikeasti korvessa? No siitä, että tallillta lähtiessäsi ensimmäisenä valokeilassa näkyy hiiri, jänis ja kauris...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti