Motivaatiota on etsitty, syvään ja hartaasti. Ei sitä vieläkään ihan älyttömästi ole. Tänään tosin tallille menin, pääasiallisena hommana tosin kesärenkaiden vaihto siviiliautoon. Mutta kun kerta siellä oltiin, niin saatiin sitä jotain edes kilpurillekkin tehtyä.
Otin kilpailunumerot jo pois. Se kyllä pitäis tehä aina heti kun auton jättää talliin, nytkin olivat jo melko hyvin tarrautuneet oviin kiinni. Otin edestä pois jo kilparenkaatkin, ne kun tarttis käyttää vanteelta pois otettavana. Se on vaan uskottava, että ne vanteet ovat liian leveät piikkirenkaalle ja siitä syystä tyhjentyvät hiljalleen. Sitä mysteeristä merkkivaloakin vähän koitin selvitellä. Tarkistin, että lataahan se ihan normaalisti. Kyllä, yli 14V tulee yleismittariin. Kovaa meteliähän laturin hihna kyllä pitää vaikkei ole löysässä...
Sain minä yhden viankin jo korjattua. Niinkin huima kun tuo töötin katkaisija takaisin paikallensa. Ehkä on videoistakin käynyt ilmi, että me tööttäillään aika useasti. Erityisesti siirtymillä vilkuttaville seuraajille ollaan useasti töötätty. Niin piti Limingassakin ensimmäisellä siirtymällä kertaalleen tehdä. Jäi vaan tuo vipu käteen... Ei sitä sitten kisan aikana jaksettu korjata, niin laitoimpahan tänään sen paikalleen. Niin ja tulihan sinne autoon laitettua taas kaiken varalta kosteudenpoistajakin ja poistettua takakontista "talvivarustus" (=lapio ja vararengas).
Paljon on tullut pohdiskeltua sitä vaihteiston rikkoutumista. Pääseeköhän se vaihdelaatikko liikkumaan liikaa? Sitä nimittäin kyllä aina välillä tuntenut pykälää vaihtaessa, että laatikko "karkaa" alta kun koitat vaihtaa vaihdetta. Pitäisiköhän nuo kolme moottorin/vaihdelaatikon kannaketta uusia tai jopa vaihtaa polyuretaaniversioiksi... Mitään muuta järkevää syytä kun en enään tahdo keksiä tällä kertaa.
Noh laatikon avaamalla selviää taas enemmän... Josko ensi viikonloppuna ottaisi poies.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti