Viime viikonloppu sitten vietettiin Limingan seudulla. Perjantaina ajeltiin Vihantiin jossa majoituttiin.
Lauantai aamulla sitten Liminkaan, jossa härdellit alko katsastusjonossa, kojetauluun syttyi punainen huutomerkki. Se meinais sitä, et meillä on vähissä jarrunesteet, ei perkale vuotaako se... Säiliö täynnä... Anturi rikki? Noh siitä renkaita vaihtamaan ja kattellaan, että näyttäis noissa eturenkaissa olevan vähän nirkosesti ilmaa. Kartturi ottaa mittarin käteen, 0 tuloksena. Jaahas, pikkasen täyttöä ja toivomista että ne ilmat pysyis...
EK 1:
Ykköseltä ei paljoa jääny kerrottavaa, pumpataan perinteisesti pikkurännit ja nukutaan muuten vaan ensimmäinen pätkä aina. Onneksi oli sitten samalla myös päivän pisin, 22 kilometriä. Viidenneksi nopein kuitenkin yhdeksästä lähtijästä vaikka eroa liki minuutti.
EK 2:
Kakkonen oli lyhyt, alle 5km ja siitäkin ajettiin 80% kaasu pohjassa vitosella. Eipä siinä eroja saa aikaiseksi, viides 7 sekunnin erolla. Lähdössä toki saadaan pikku härdelli kun päättivät et meidät voi lähettää ennen ihannetta...
EK 3:
Kolmonen oli isoa ja mukavaa tietä reippaan kahdeksan kilometrin edestä, ajo maittoi ja turhia liippejä tuli. Viides taas, 14 sekuntia eroa.
EK 4:
Tauolla ei mitään hätää, mutta nelosella tuli sitten lisämurheita . AT:lla ihmetellään et mihis meiä eestä katos yks Polo, no saapuu meidän kanssa samalle minuutille kun eksyivät siirtymällä (perään tietysti...). Muutaman kilometrin jälkeen yht äkkiä kun nostin kytkintä, lakkasi kakkosvaihteelta veto kokonaan. Kaikki muut pykälät jäi käyttöön, mut siinä auton levysessä rännissä oli vähä haastavaa vääntökoneella kolmosen kanssa... Viides taas, eroa toki 50 sekuntia.
EK 5:
Ihan ei Polo saanut meitä nelosella kiinni ja eikä osuttu samalle minuutille maalissa. Täten vitosen alussa pidetään tuumauspalaveri, jonka tuloksena me ilmotetaan että otamme 10 sekkaa AT:ta ja päästetään Polo edelle. Tosin me ei sitten ilmeisesti ikinä tätä aikasakkoa saatu... Vitosella keskityttiin lähinnä ajelemaan läpi, että päästään sille ihanalle 50 km päätössiirtymälle. Sijoituksena tällä pätkällä neljäs, yli minuutin erolla
Lopputuloksena 4. sija kun viimeselle jäi yks edeltä. Eroa kärkeen tuli liki kolme minuuttia, mutta toisaalta viidenneksi tullut hävisi meille 2,5 minuuttia...
Sunnuntaina sitten kotimatkalle ja koko 600km matkan huoltoautossa palaa voimansiirron vikavalo...
Sarjapisteitä tuli kuitenkin kohtalaisesti ja ollaan RSJM-sarjassa talven jälkeen sijalla 15 ja Rally Trophyssä sijalla 12. Vertailun vuoksi viime vuonna oltiin tässä kohtaa sijoilla 46 ja 18... Nyt kunhan kesäkausi menee yhtä hyvin mitä viime vuonna....
Tosin nyt pidetään hetki ihan totaallisesti irtiottoa, ei ole kauheasti motivaatiota irroitella vaihdelaatikkoa. Seuraava kisa on aikaisintaan toukokuussa, mahdollisesti vasta kesäkuussa.
PS. Eihän niitä laakereita vaihdettu, kun eihän niissä mitään väljääkän ollut... Vetari sen sijaan oli ollut löysällä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti