sunnuntai 13. elokuuta 2017

Eihän mun pitänyt...

Aikanaan kun Daihatsut myin ja huoltomiehen kanssa tallia siivottiin, että saatiin kaikki uudelle omistajalle mukaan, totesin ääneen, että pösöä varten ei sitten tälläistä osavuorta hommata. Vain yksi kokonainen varaosa-auto sitten kun kilpuri on valmis.

Pari viikkoa sitten isäni lähetti tekstiviestin "Nettihuutokaupassa on 307, tarjottu 52€ tähän mennessä. Eikö umpiokin maksa enemmän?". Noh maksaahan se...
Seuraavana päivänä huutokauppa oli päättymässä ja seurailin hintakehitystä, liian halpa, pakko tarjota... Ja niinhän siinä sitten kävi että minullehan se jäi. Viime viikolla tehtiin sitten reissu Helsinkiin autoliikkeeseen noutamaan kyseinen kaunokainen. Se lopullinen hintalappu oli 300€, eli puolet vähemmän mitä kilpuri... Toki tämä on 300tkm ajettu, katsastuksesta hylätty yksilö. Toimittaa varsin hyvin varaosa-auton käyttötarkoitusta.

Tänään sitten tutkin enempi tätä löytöä. 307:aa on aloitettu 2001 valmistamaan ja tämä on aivan alkupään autoja, olikohan huhtikuussa tehtaalta ulos rullannut.
Konehuoneessa pistää silmään erikoinen vaijerimötikkä, mikähän helkkari tämä on... auto on sattumalta siinä samalla käynnissä kun mahdollisia vuotoja katselin, HETKINEN tämähän kaasuttaa tästä. Täh onko tässä vaijeri kaasu... Noh tavallaan, sillä polkimesta tulee kyllä vaijerilla konehuoneeseen, jossa se muuttuu sähköiseksi. Kilpakorissa on jo täysin sähköinen, polkimelta asti. Se auto on saman vuoden marraskuussa tehtaalta rullanut ulos. Eli ranskalaiset eivät ole jaksaneet edes kokonaista vuotta tehdä samanlaista autoa...

Tästä autosta löytyi siivotessa se varuste jota toivoin löytäväni kilpurista tyhjentäessä. Auton alkuperäinen tunkki, se kun voisi olla kätevä rallissa pitää mukana. Noh se on kyllä mallia itsemurha ainakin omasta mielestäni. Kyllähän sillä auto nousee, mutta... pohdintaan jää tämä asia.
Mutta saatiin tänään kilpuriakin vähän eteenpäin. Kovasti pohdiskelin mitä siihen voisi tehdä, kunnes silmiini pisti johtonippu auton sisällä. Ai niin, nuo bensapumpun ja takajarrujen sähköjohdot olisi varmaan hyvä laittaa takaisin kiinni. Olisi meinaan voinut hetki mennä ihmetellessä miksei käynnisty jos bensapumpun johdot on irti...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti