Lauantaina käytiin ajelemassa taasen rallia, aamupäivä sujui suuremmitta ihmettelyittä joten eikun viiden erikoiskokeen reitille.
Ensimmäisellä erikoiskokeella ei yhtään mitään erikoista, kello tykkäsi kohtuullisesti, sijoitus 4. Toinen erikoiskoe olikin sitten ensimmäisen täydellinen vastakohta ja yleensä nämä pienemmät tiet eivät meikäläiselle maistu ollenkaan. Nyt kuitenkin saatiin kohtalainen rytmi ja täten jälleen neljänneksi nopein kellotus. Siirtymällä huomataan käsijarruvaijerin roikkuvan taas vapaana, näemmä letkukiristinkään ei kestä rallinajoa... pikaisesti yksi nippuside sinne.
Vielä ennen taukoa ajettiin kolmospätkä, joka oli koko kisan pisin, yli 17km pitkä. Ei päästä kuin pari kilometriä kun risteykseen jarrutus menee joka tavalla pieleen, nopea päätös, suoraksi siimojen alle. Siellä sitten kässärikäännös ja eikun takasinpäin reitille noin 10 sekunnin aikatappiolla. Loppupätkä tuleekin todella hyvin ja yllätykseksi toteamme olleemme kolmanneksi nopein, toki luokkapohjille hävittiin puoli minuttia. Tauolla täten kolmantena, minuutin kärkeä perässä, mutta takana useampi kilpakumppani aivan "iholla". Tauolla kiristellään pultteja, lisätään kasa nippusiteitä käsijarruvaijereihin ja todetaan että kilpaa pitäisi tauon jälkeenkin ajaa.
Nelospätkällä ei jälleen mitään ihmeellistä, neljänneksi nopein, mutta lähimpänä ollut kilpakumppani häviää reilun sekunnin. Viimeinen viides erikoiskoe oli sama kuin ensimmäinen, mutta vastakkaiseen ajosuuntaan. Pätkällä yksi pieni ajovirhe, mutta muuten hyvä suoritus ja tuumattiin maalissa että kyllähän se riitti varmaan. No ei riittänyt. Kilpakumppani tempaisee huiman yli 10 sekunnin eron meihin nähden ja nousee täten ohi 7,9 sekunnin turvin. Oltiin pätkäajassa nimittäin kolmas, mutta lopputuloksiin tiputtiin täten neljänneksi. Tuo neljässija on muuten melkoisen tuttu...
Auto toimii edelleen kuin kello, vetarin kumimurheet toki jatkuvat edelleen kun metallinippusidettä parempaa ratkaisua tähän kisaan keksitty. Tosin eilen purkaessani kalustoa talliin tulin katsoneeksi laatikkoon jossa on purettuna ilmastoinnin osat.... siellähän se alkuperäinen vetarin rengas on, joten toivottavasti saadaan se takaisin paikalleen ja murheet loppumaan siltä osin. Tuo kolmospätkä ajettiin muuten täysin samassa muodossa 2014 ja tulin vertailleeksi pätkäaikoja. Ajoin nyt Peugeotilla 10 sekuntia kovempaa mitä aikanaan Daihatsulla ja Daihatsulla ajettiin ilman sakkorinkejä... Se oli melko yllättävä tieto.
Kilpailun jälkeen fiilis oli, että kausi lopetetaan tähän niin vältetään yleiseen luokkaan nouseminen ensi vuodeksi. Nyt jätän vielä yhdelle kisalle takaporttia auki, täytyy toki käydä autoa läpi vähän enemmän ennen päätöstä sen suhteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti