Lauantaina käytiin ajelemassa tämä kausi varmasti pakettiin.
Matkaan lähdettiin vain ja ainoastaan testailemaan ja katselemaan josko tehdyt muutokset toimivat. Matkaan lähti keikkakartturi kun vakikartturi oli ajelemassa AS:n SM-pisteistä toisaalla. Kisasta tuli muuten kartturille melko kallis, koira nimittäin söi perjantaina kartturin kypärän joten perjantaina tuli äkkiä ostaa uusi...
EK 1:
Jokunen vuosi sitten Skodalla tämän olin ajanut joten jonkinlaista käsitystä oli tiestä. Ei mitään erikoista, tullaan varman päälle nätisti. Luokan 4. nopein suoritus.
EK 2:
Tämä taas ajettiin pari vuotta sitten Daihatsulla, mutta nyt lähtö olikin eri tieltä. Alkuosa olikin aika veikeä tie, oikein ei saanut rytmiä osumaan ja yhdessä kohtaa yritetään pientä sisäimuakin suorittaa. Tämä on yksi Pösön ominaisuus mitä tarvitsisi vähän koittaa ratkoa, jos innostuu leikkaamaan niin tahtoo kovin äkkinäisesti haukata sisäkurvin puolelle koko auto... Jälleen 4. nopein suoritus.
Sitten tauolle, jonka piti olla noin tunti, taisi meidän kohdalla olla lähemmäs kaksi... Tämän myötä ilta alkoi hämärtämään joten eikun lisävalot keulalle!
EK 3:
Alunperinhän tämän piti olla ensimmäinen erikoiskoe käännettynä, mutta ajan säästämiseksi se ajettiin samalla tavalla kuin ensimmäinen. Napsauttelen lisävalot päälle lähdössä ja... ne näyttää aikalailla puskaan. Lähdetään liikkeelle ja todetaan keskimmäisten näyttävän noin puoleen väliin puita. Että niin hyvin tuli talvella ne säädettyä... Ajo sujuu meidän mielestä todella hyvin ja varmasti aika parani. Metsäosuuksilla valot valaisevat hyvin vaikkeivät nyt juuri tietä kohden näytäkkään. Melkoinen tehoero aikaisempiin valopattereihin nähden.
Mutta se aika, no paranihan se... 0.3 sekuntia. 3. nopein kellotus, mutta lopputuloksissa tuttu ja turvallinen 4. sija.
Mitään varsinaisia tekniikkamurheita ei vieläkään löytynyt. Se on käsittämätöntä mutta täysin positiivista. Vetarin kumi pysyi nyt vihdoin paikallaan joten sekin murhe ratkaistu. Myös äkkiseltään käsijarruvaijereiden uudelleen reititys onnistui, mutta täytyy käydä autoa läpi vähän enemmän tämän varmistamiseksi.
Nyt sitten katse kohti vuotta 2019. Tavoitehan olisi kiertää koko RSJM-sarja, mutta budjetti tähän on vielä hukassa. Se kun nimittäin vaatisi piikkipyöriä... Ja minulle uuden kypäränkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti