Välillä olen ihmetellyt edellisten omistajien ratkaisuja auton kohdalla. Toisaalta japskiinsinöörin taidonnäytteet ovat oma lukunsa... Esimerkiksi nämä puskureiden kiinnitykset. Edessä puskuri oli alunperin viidellä (5) pultilla joista molempien etulamppujen alla oli yhdet. Nämä tietysti ensimmäisen kerran sitä irroittaessani jätin pois, jotta saisi vähän kätevämmin jatkossa irti. Tänään ajattelin sitten ottaa takapuskurin irti, kun nyt sitäkin tarvitsisi vähän paikata. Arvasin jo etupuskurin perusteella, että pultteja on valojen alla, mutta silti että molempien alla kaksi pulttia... Näiden lisäksi päädyissä tietysti oli molemmissa yhdet pultit. Vaan eipä se sittenkään lähtenyt irti. Hetken siinä ihmettelin, kunnes huomasin että on myös alapuolelta kahdella pultilla. Mutta ei senkään jälkeen lähtenyt irti. Loput neljä pulttia olivat "turvapuskurissa" eli keskellä oikeaa puskuria. Oli muuten melkoinen taiteilu, että niihin pääsi käsiksi. Mutta siis kaiken kaikkiaan puskuri oli kahdellatoista (12!) pultilla kiinni. Arvaat varmaan montako sain ehjänä auki. Kyllä, tasan nolla (0). Jokainen pultti oli nimittäin niin vanha, että avatessa napsahtivat poikki. Varmaa on muuten se, että kahtatoista pulttia ei takasin laitettaessa käytetä. Turvapuskurikin on kyllä hieman kyseenalainen...
Vaihdelaatikko on taas viety työnalle, tällä kertaa oikeanlaisten kuorien kanssa. Eli toive olisi seuraava kisa ajella sen kanssa, mutta tarttishan tuo auto saada taas käymään. Täytyy sen ongelman kimppuun seuraavaksi ryhtyä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti