Sunnuntaina oli ohjelmassa jo melkein perinteeksi muodostunut Tammisaaren asvalttisprintti. Tällä kertaa ei ollut laittaa edes siviilirenkaita alle, joten tallista huonoimmat sorarenkaat alle ja menoksi. Rata oli sama vanha mitä viimekin vuonna, joten siltä osin hyvin muistissa.
1. kierros
Heti ensimmäisistä jarrutuksista asti on selvää, että pitoa ei ole. Renkaat pitävät elokuvamaista ääntä jokaisessa jarrutuksessa ja liki jokaisessa kurvissakin. Ajo menee ehkä tästä johtuen hieman jarrulle seisoskeluksi. Tämä puolestaan johtaa lievään lämpötilaongelmaan jarruissa, joka maalimutkassa konkretisoituu ihan pienien liekkien muodossa. Tätä en tosin tiennyt kun vasta tuon videon nähtyäni, ihmettelin vain kun oli melkoisesti savua saapuessani varikkopaikalle... Savulle on myös toinen osatekijä ja se on moottorin öljyvuoto. Luulin, että venttiilikoppa vuotaa poikki olleen pultin takia, mutta todellisuudessa kopassa olevat paikkaukset eivät enään pidä ja vuotaa ihan kopasta läpi öljyä. Ensimmäisen kierroksen aika on loistava, vain 11 sekuntia perässä 2. hitainta luokassa.
2. kierros
Tarkoituksena on ottaa hieman varovaisemmin ja säästellä auton voimansiirtoa ja jarruja. Siinä onnistun, mutta aika ei parane vaan on sekunnin hitaampi mitä ensimmäisellä kerralla. Aikaani kun vertaa rallirengasluokkaan (johon harkitsin ilmoittautuvani) niin en olisi ollut hitain ja ero seuraaviinkin luokassa olisi ollut huomattavasti pienempi.
Mutta remonttia on taas vähän tiedossa, venttiilikoppa on vaihdettava, kunhan vaan saan uuden tiivisteen. Jarrut täytyy tarkistaa, ettei siellä mitään vaurioita ole. Tällä hetkellä oletus tulipalolle on se, että jarrulevyihin olisi jäänyt vielä jotain varastointirasvaa mikä lämmetessään paloi pois. Niin ja uus polkupyörä tarttis hommata... vanhan runko kun antautui kierrosten välillä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti