Viisi vetoa tuli näin päin ajeltua ja sitten oli suunnan vaihdon aika. Ensimmäinen veto meni tunnustellessa, että mites se näin päin meneekään. Tullaan maaliin ja ollaan menossa uudestaan kohti jonoa... Kartturi huikkaa että "pysähdy! Mennään varikolle, meiltä tulee savua perästä!" No varikolle siirtyessä käy homma jo selväksi, auto rupeaa käymään kolmella pytyllä. Siinä konepellin alta varmistus diagnoosille poreammemaisen jäähdytinnesteen muodossa, tämä tosin onneksi vain auton käydessä... Kuten varmaan arvasitkin, kannentiiviste jälleen kerran pettänyt, tosin moottorinlämmöt olivat tällä kertaa aivan normaalit.
Auton kärryyn ja kohti kotia. Toki talliin ajaessa auto käy taas neljällä, eli isohan se vaurio ei varmaan ole. Mutta tämä kannentiiviste kesti nyt kolme rallia ja yhden sprintin. Se ei ole hyvä se. Tällä hetkellä vahvimmat epäilykset ovat lohkon kunnossa ja kannenpulttien kunnossa. Lohkoa ei nimittäin ole missään vaiheessa tarkistettu näiden remonttien yhteydessä, eikä kannenpulttejakaan ole ikinä vaihdettu. Pulttien suhteen ongelma on toki siinä, että uusiahan ei Suomesta saa. Tällä kertaa on sitten tosiaan purettuttava koko moottori ja se lohkokin on nyt tarkistettava, että on suora. Jo pelkästään budjetin kestävyydenkin vuoksi, jätetään nyt sitten parin viikon päästä ajettava kisa väliin ja laitetaan huolella moottori kuntoon. Kattellaan sitten taas ensi kuussa sitä kilpailemista uusiksi...
Ja niin se treenaaminen on perseestä. Nää vehkeet kun haluaa näemmä aina niissä hajota.
Parempi niinpäin, et treeneissä. Nimimerkillä, kisan verran treeniä ja seuraavassa kisassa 2ek:lle leikki kesken markan vikaan. Voin sanoa,että niin sanotusti ketutti.
VastaaPoistaAina pitäisi ne kannenpultit vaihtaa uusiin kun kannen käyttää irti
VastaaPoista