Pikkasen tuppaa tulemaan kiire. Kisaanhan tuli ilmoittauduttua, kun sunnuntai illalla tuli tieto että laatikko olisi valmis. Maanantaina sitten noutamaan laatikko ja samalla hakemaan osat pakoputken tekoon. Oli korjaaja kerännyt minulle kauniiseen pahvilaatikkoon nuo kolmosvaihteen rattaan palaset, melko valmista tavaraa oli tullut. Jälkiä oli koko ratassarjassa siellä täällä, ei sinänsä ihme kun paloja väkisin pyöri siellä joukossa. Magnetti oli tosin tehnyt tehtävänsä ja kerännyt suurimman osan. Sen lisäksi oli hyvin selkeät lämpövauriot joka paikassa. Sinänsä lienee ihme, että se laatikko kesti näinkin kauan sen viime kesän kuivaksi ajelun jälkeen...
Eilen sitten kävin hitsauttamassa uuden korvikeputken vanhan lyttyputken tilalle. Päätin, että voisi vähän lyhentää sitä kannaketta, niin tulisi se putki vähän ylemmäs eikä olisi niin herkästi ottamasta osumaa. Tänään sitten rupesin asentamaan putkistoa takaisin kasaan. Eihän se ajatus ihan mennyt putkeen, en tullut huomioinneeksi uutta kannatinkumia joka tietenkään ei ole venähtänyt vielä yhtä paljoa mitä vanha... Noh pikku patentti ja kaikki hyvin.
Huomenna koitetaan pikkuveljen kanssa taas laittaa vaihdelaatikko paikallensa, niin saisi pikkuhiljaa auton takaisin pyörillensä. Vielä riittää remonttia ensi viikollekkin ja viimeiset remontit tehdään torstaina juuri ennen lähtöä...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti