Jatkoin perjantaina sähköjen selvittämistä. Vika ei ole päävirtakatkasijassa, sen ohittaminen ei muuttanut asiaa. Joten katse virtalukkoon. Virtalukkoon asti virrat tulivat normaalisti, joten todennäköisesti sen vaihtaminen ratkaisisi ongelman. Se osoittautuikin sitten sen verta haastavaksi, että päätin käydä lauantaina ostamassa katkasijan ja starttinappulan, vaihdetaan sitten avaimettomaksi... Ennen sitä tosin tuli revittyä tuo radion pohja irti, aivan suotta paikallaan ja ylimääräisiä johtoja, tiedä sitten miksei sitä ollut aiemmin poistettu.
Noh tänään sitten sen verta aluksi apumiehen kanssa, että jarrut saatiin ilmattua (ongelmitta, positiivista) ja konepeltikin takaisin paikallensa. Sitten jatkamaan sähköjen mysteeriä. Johtokaavioiden kanssa viritelmät valmiiksi ja testaamaan. Joo virrat tulee ongelmitta, hyyvä. Starttaus. Naksahdus ja taas katoaa kaikki sähköt. No mitä helkkaria...
Hetken siinä pohdin ja mietin, että mikä perkele siinä nyt on. Koitetaampa nyt tuo maadotusjohto.... se on löysässä... *********
Tuli taas osoitettua, että ihminen voi olla jokseenkin tyhmä otus. Ja ei, ei siinä virtalukossakaan ole mitään vikaa. Täysin normaalisti toimii kaikki kun kiristi maajohdon kireelle. Vaan käyntiinhän se ei vieläkään lähde. Sytytyshän siellä tuntuu olevan jonkin verran pielessä, mutta virranjakajan kääntäminen ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään starttaukseen. Onkohan nuo johdot nyt ihan oikein kuitenkaan...
Ei, ei todellakaan ole. Taisin silloin kasata virranjakajaan johdot kannen ohjeiden mukaan. Sitten kun vertaili toimivan kilpurin johtojärjestykeen, niin täysin eri, jokainen väärässä paikassa. Johdot samoihin paikkoihin ja käynnistämään. JA SEHÄN MUUTEN HERÄÄ KERTALAAKISTA!
Ei se nyt varmasti ihan täydellisissä säädöissä ole, mutta käyntikuntoinen kuitenkin. Vielä kun eteen saisi iskarit tehtyä niin voisi koittaa liikkuuko tuo auto... Tähän asti sekään projekti ei ole mennyt ihan niin kuin Strömsössä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti