Sunnuntaina käytiin ajamassa asvalttisprinttiä. Katsastukseen mennessä tuli huomattua, että ottaa edelleen jostain syystä toinen takarengas kiinni koriin. Nooh, pientä hienosäätöä lokariin ja mahtuu pyörimään. Ratahan oli melko nopea ja mukava.
1.kierros
Pelkkää tunnustelua, ei mitään käsitystä miten jarrut toimivat ja ottavat kiinni. Toki käy kyllä ilmi, että tehoa jarruissa olisi, kun vaan uskaltaisi käyttää ja jarrubalanssi tuntuu hyvälle.
Tulos omalla minuuttiluvalla ja takana tullut tuli 4 sekunnin päästä maaliin...
2.kierros
Tauolla kävin pyytämässä vähän lisäväliä niin sai omassa rauhassa ajella. Jonkin verran uskalsin vauhtia lisätä, päästiin sentään samalle minuutille muiden kanssa. Mutta ei se kyllä vieläkään lähelläkään ollut sitä mitä se olisi voinut olla.
Ei vaan yksinkertaisesti asvaltilla uskaltanut. Tottakai autossakin on vähän säädettävää, jotta siitäkin saisi paremman. Mutta peiliin saa katsoa. Toki tavoitehan oli vain koittaa, että kaikki toimii ja se saavutettiin kyllä. Mitään vikaakaan ei löydetty.
Mitäs sitten, tallissa olevat autot liikkuu kaikki omin voimin. Harvinainen tilanne...
Katsastuksiahan pitäisi tehdä, ralliautoon ja traileriin. Ralliautoon ei paljoa tarvitse sitä varten tehdä, ehkä ihan 50km ajettu edellisen leimauksen jälkeen. Traileriin sen sijaan saattaa tulla pikkuisen enemmän. Ihmeteltiin kun kotimatkalla rupesi jarru menemään liki on-off malliseksi. Purettiin kuorma ja kurkattiin aisaa.... tuossa reiässä varmaan oli joskus pultti...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti