Auton saatuani talliin, laitoin irtonaisena tulleet osa kiinni (keulamaskin logo saattaa joutua kyllä myöhemmin vaihtoon, suurin osa kiinnikkeistä poikki) ja aikalailla heti perään auto sai päällensä pressun. Auto oli siis täysin ajokuntoinen, avaimesta käyntiin ja ajamalla trailerillekkin.
Projektin ensimmäinen vaihe oli alusta asti melko selvä. Paperit kuntoon niin on helpompaa rakennella rauhassa. Parin kuukauden päästä rupesi olemaan tekniset tiedot ja todisteet hankittuna, Suomen Peugeot Sportin suosiollisella avustuksella! Täten päästiin ottamaan passikuvia.
Kuvaamista varten oikein käytettiin valaistustakin, jotta saatiin varmasti kelpaavia kuvia. Kuvista tuli jopa niin hyviä, etteivät saaneet niitä AKK:n päässä käsiteltyä, olivat liian isoja ja tarkkoja. Ongelma se sekin... Ongelmat saatiin ratkottua ja viime vuoden huhtikuussa posti toi V1600 passin kotiin.
Kuvien oton yhteydessä purettiin myös ensimmäisiä osia, sillä kuvat tuli ottaa ilman muovisuojia, jotka joka tapauksessa poistettaisiin. Sieltä löytyi myös ensimmäinen ylläri, toisaalta myös selittävä tekijä. Nimittäin auton turvapuskuri oli vääntynyt aina jäähdyttimen flektiin asti. Itse jäähdytin ja flektikin ovat ehjiä. Melkoinen tuuri sekin.
Vähän jotain tuollaista osasin odottaakkin, kun olin isältäni kuullut jälleen lisää tietoja onnettomuudesta. Selvisi, että auto johon osuttiin, oli kotipaikkani naapurin pojan auto ja tämän vetokoukkuun oli osuma tapahtunut. On tämä maailma pieni... Ihme sinänsä, että vetokoukku ei ollut tehnyt etupuskuriin mitään tuhoja, ainoastaan alaritilät ovat hieman haljenneet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti