Viimeinen purettava asia autosta oli alkuperäinen pakoputkisto. Sitä ei tulla käyttämään, kun on yksi niitä ainoita asioita joka on V1600-luokassa vapaa. Siinä onkin vähän suunnittelemista. Katalysaattorin jälkeen putki kun tekee "hyppäyksen", käy ohjauksen yli kunnes menee normaalia reittiä pitkin. Takana toki ylittää myös taka-akselin.
Etuputki katalysaattoreineen oli tullut jo purettua moottorin purku vaiheessa pois tieltä, mutta kuinkahan helposti tuo loppu lähtee irti... Putkien liitokset kun tuppaavat yleensä jämähtämään aika hyvin. Kannatinkumeja irti ja sitten ihmettelemään. Lähtisikö tuo takapöntön liitos auki...
Heilutan hieman takapöntöstä, että onhan kaikki kannattimet irti ja sitten kuuluu rutina. Täh... Heilutan lisää ja takapönttö jää käteen. Oli melkoisen valmis se liitoskohta ja murtui sitten putki poikki. Tämähän kävikin helposti...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti