Mikäs sen parempi tapa viettää pitkäperjantaita kuin rakentaa kilpuria... Melkoinen Via Dolorosa siitä tuli.
Ensimmäinen suunnitelma oli poistella ruosteita ja sitten laittaa suojamaalia tilalle. Tämä suunnitelma oli voimassa noin 10 minuutin ajan, tässä ajassa kun rälläkkä päätti kärähtää. No mitäs sitten...
Päädyin taka-akselin kimppuun. Vanhat alkuperäiset puslat irti ja jäykemmät tilalle. Noo tämä sujuu ihan vaivatta ja laitankin siinä vielä pyörän navatkin takaisin paikalleen. Tässä kohtaa tehdään myös pieni muutos aikaisempaan, sillä jarrukilvet poistettiin välistä. Onko hyvä vai huono, sen aika näyttää...
Eipä tässä vielä kauheasti aikaa mennyt, mitähän sitä seuraavaksi... No tuo moottorihan pitäisi laittaa pukkiin kiinni. Eikun moottorin nosturiin kiinni ja vaihdelaatikon irrotukseen. Miksihän tämä ei lähde irti, kaikki pultithan on irti... AUTS. Käsi jää betonilattian ja vaihdelaatikon väliin, kun se tosiaan oli valmis irtoamaan. Ei nyt kuitenkaan sen isommin tunnu käteen sattuvan, joten eikun taiteilemaan nosturilla pukkiin moottoria.
Sovittelen moottoria pukkiin, tätä täytyisi vähän kääntää että tulisi suoraan linjaan. AI SAAAAAAATANA. Moottori tippuu nostimesta reiden kautta maahan. Ja nyt sattuu.
Hetken keräilyn jälkeen takaisin tutkimaan tilannetta. Moottori tippui kytkin edellä betoniin, onneksi ei ollut kovin korkealla. Näkyviä vaurioita ei ole ja kytkin oli tarkoitus vaihtaa nyt varmuuden vuoksi joka tapauksessa. Tässä tilanteessa sen irroittaminenkin tuli sitten tarpeen, näemmä moottoripukkiin ei tahdo sopia mitenkään kytkimen kanssa. Kytkinlevyssä rupesinkin urat olemaan jo ummessa, joten ihan hyvä hetki sen vaihdoille.
Eilinen vietettiin vähän parannellessa vammoja, reiteenhän tuli kämmenen kokoinen mustelma ja toki haavaakin. Mutta tänään sitten jo pikkuvisiitti tallille. Moottorista irroitin johtosarjan, se kun pitää käydä läpi. Vähän tosin toivon, että nämä johtosarjat olisivat identtisiä aiemmin puretun kanssa. Samalla tehtiin suunnittelua, sillä mittailtiin jarruletkujen pituuksia. Nyt kun hylätään alkuperäiset putket ja letkut teräspunosten tieltä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti