Eilen sitten taas tallille uudella innolla. Uusi rälläkkä käteen ja ruosteen kimppuun. Ei murheita joten pieni putsaus ja eikun maalaamaan. Kun oli tiedossa, että maalattavaa on jonkun verran olin ostanut 100mm pensselin, jotta menisi vähän nopeammin. Se oli ajatuksen tasolla ihan hyvä idea, mutta eihän se mahdu maalipurkkiin... Kunnei muutakaan astiaa nyt oikein ollut, niin joutui siirtymään 35mm pensseliin joka tallista löytyi...
Maalailut kun tuli tehtyä niin vähän silmäilin ja päädyinkin purkamaan moottoria. Venttiilikoppahan tuli konepellistä läpi ja samassa myös hajosi. Ikävintä oli se, että samalla katkesi yhden pultin kanta. Irroitin kopan ja tutkailin jäänyttä pulttia. Aika saakelin huonosti jäi näemmä, eipä tästä saa edes pihdeillä kiinni... Onhan tuossa tuo yksi pieni kohta eritasossa, saisikohan siitä jotenkin pultin pyörimään. Ruuvimeisseli ja kuminuija käteen ja ihme tapahtuu! Pultti aukeaa ja täten pelastuin porailuhommilta kokonaan. Nyt on voittajafiilis.
Tänään tallille tekeemään vielä pienet paikkailut maalailuihin ja samalla tulin suihkineeksi kattoskuuppiin uuden maalipinnan, se kun sai kaadossa vähän siipeensä. Päädyin myös jo aloittamaan jarruletkujen asennusta, ne kun viikolla tulivat. Heti alkuun meinasi usko loppua, mutta onneksi sain vielä sovellettua oman pienen mittavirheen. Nyt tosiaan poistetaan ABS-järjestelmä autosta ihan fyysisestikkin, tähän asti kun siltä oli vain sulake irti. Toki aivan täysin en voi poistaa, sillä sähköt on jätettävä, muuten ei ohjaustehostin toimisi.
Pikkaisen hankalaa on miettiä missä järjestyksessä mitäkin tekisi. Noin periaatteessa nyt tulisi nuo jarruletkut asentaa, jotta saisin takapään kasaan. Mutta sitten toisaalta saisin samasta läpiviennistä vietyä sähköjohdot...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti